BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Maandenlange duur terugbetaling energiebedrijf

Bijdrage door gebruiker
05-04-2016
3 reacties
Op 14 Januari werd door mij het contract met Energieflex opgezegd. Daarna werd het een ramp. Niet alleen werd er natuurlijk weer 50 euro afgeschreven als vergoeding voor de "afsluiting", maar ook van alle toezeggingen kwam niets meer.
Eindafrekening liet meer dan drie maanden op zich wachten, mails werden niet meer beantwoord. Toen ik dreigde met de consumentenbond of kassa, kwam er een mail dat er "vertraging had plaatsgevonden" maar er zou zo snel mogelijk een eindafrekening komen (terwijl ik een slimme meter heb, prepaid betaalde). Uiteindelijk, 15 maart volgde de eindafrekening, met de mededeling dat er binnen tien werkdagen het terug te betalen bedrag zou worden overgemaakt. U raad het al: na drie weken nog steeds geen geld bij geschreven. Kunnen energie bedrijven dit allemaal zomaar doen, zonder enige verantwoording? Staan er wettelijke termijnen voor?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.