Beste allemaal,
In november 2014 had ik een bankstel bij Leen Bakker besteld. Het ging om de bankstel Luc in leatherlook (PU-leder). De levertijd liep al 5 weken uit en in februari kreeg ik de bank eindelijk thuis geleverd.
We hadden gekozen voor de leatherlook, omdat deze in de showroom niet te onderscheiden was van echt leder. De totaalprijs van de bankstel was €1634,-. De bank in echt leder zou ons €1000,- meer kosten maar omdat de kwaliteit er zo goed uit zag hadden we toch voor de leatherlook gekozen.
Toen we de bankstel eenmaal een plekje hadden gegeven vonden we de kwaliteit toch niet zo mooi als dat wij dachten. In eerste instantie waren we boos op onszelf omdat we niet voor leder hadden gekozen. Toch hadden wij dit moeten accepteren omdat we dachten dat het onze eigen schuld was. Na twee maanden viel het ons op dat er toch snel krassen in de toplaag kwamen terwijl we heel zuinig met de bank omgaan.
Bijna 3 maanden later liep ik weer bij de Leen Bakker waar ik de bank gekocht had en het showroommodel stond er nog. Ik zag toen duidelijk dat de kwaliteit ENORM verschilde met wat wij geleverd hadden gekregen. Ik zette daar mijn nagel erop en probeerde een kras erin te maken en dat was niet mogelijk. Bij mijn eigen bank zou er meteen een heel stuk van de toplaag afkomen. Het showroommodel heeft een echte leernerf en is dik. Onze is hartstikke dun en is glad.
Ik heb tegen de manager verteld dat mijn bank echt van heel ander kwaliteit was en dat ik mijn kussen zou meenemen om het verschil te laten zien. De manager wist zelf niet wat hij zag en schrok er ook duidelijk van. Aan de binnenkant van de kussens kon je ook zien het een ander type PU is. Die van mij is van het merk Fortom en in de showroom van Agmamito.
De klacht is voorgelegd aan het hoofdkantoor en na een maand kregen we de reactie dat de klacht teniet werd gedaan. Ten eerste vonden ze dat we laat waren met reageren, ten tweede zeggen ze dat er altijd wel verschil in kan zitten.
Het is dat ik foto's hier niet kan uploaden maar dit is niet zomaar een verschil. Dat Leen Bakker zo een bank in de showroom plaatst en superslecht kwaliteit levert is echt pure misleiding! Ik koop een nieuwe bank om een aantal jaar ervan te genieten. Maar onze bank gaat denk ik zo een 2 jaar mee en dan denk ik dat we weer een nieuwe kunnen kopen. Alsof €1634,- weinig geld is voor bank.
Ik moet wel zeggen de manager van het filiaal (Spijkenisse) heel erg behulpzaam is. Zij willen waarschijnlijk tot een tegemoetkoming komen maar de reactie van het hoofdkantoor vind ik niet kunnen. Ik wil gewoon de bank die ik besteld heb en zo hoort het ook.
Hoe kan ik hier het best mee omgaan?
Mvg.,
0181