BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kosten behangen

Bijdrage door gebruiker
02-10-2014
24 reacties
Hallo,

Onlangs hebben wij een nieuw behang laten aanbrengen op onze huiskamer muur. We hebben het behang bij een decoratiewinkel gekocht en laten aanbrengen door een professionele behanger.

Na het aanbrengen van het behang zagen we dat er lichte strepen van boven naar beneden op het behang zitten. De decoratiewinkel is komen kijken en heeft toegegeven dat er een productiefout in het behang zit. Daarop gaf hij aan gratis nieuw behang te leveren. tot zo ver alles goed.

Echter wil hij het aanbrengen van het behang niet vergoeden. Zijn motivatie is dat een behanger normaal gesproken altijd eerst drie banen plakt, een uur niks doet, om vervolgens de drie banen te beoordelen voordat hij verder gaat met behangen. Zijn conclusie is dat wij het behang eraf moeten halen en hij het behang wel wil aanbrengen voor het volle pond.

Mijn vraag: is dit reeel? Ik heb nog nooit gehoord en ook nergens op internet kunnen vinden dat het een regel is om eerst drie banen aan te brengen. Hij heeft verkeerd behang geleverd wat nu op mijn muur zit. Het ligt niet aan de manier van behangen maar aan het behang zelf. Dus vind ik dat hij en niet de behanger schuldig is en dus ook het opnieuw aanbrengen moet vergoeden. (en niet zelf hier nog op wil verdienen...)

Dit staat nog los van het feit dat het behang niet meer leverbaar is, wij een nieuw behang moeten uitkiezen terwijl andere dingen zoals gordijnen zijn afgestemd met het behang.

Wat vinden jullie?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.