BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kan onze huurbaas verplichten kapot deurtje te betalen?

Bijdrage door gebruiker
29-05-2019
8 reacties

Onlangs is ons studentenhuis gerenoveerd, we wonen hier met 5 personen sterk en huren van een particulier. Tijdens deze verbouwing hebben we onder andere een nieuwe badkamer gekregen en daarover gaat mijn vraag.
Een van de huisgenoten deed het nieuw geïnstalleerde kastdeurtje open waar vervolgens het scharnier het begaf, het deurtje op de grond viel, en er een minimale deuk onstond in een van de hoeken van het deurtje.
De huisbaas heeft het deurtje en scharnier laten vervangen maar de kosten die hij daarvoor in rekening wil brengen zijn €225 (!) euro. En dat terwijl er in het nieuwe deurtje óók een deuk zit, waarschijnlijk door toedoen van de klusjesman. Praktisch gezien komt het er op neer dat we een deur in vergelijkbare staat hebben teruggekregen en een vervangen scharnier. We vinden de prijs van €225 belachelijk veel voor wat we hebben gekregen...

Welke rechten hebben wij?

Mvg,

Radeloze huurder
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.