Wat zijn wij zwaar teleurgesteld in GAMMA. Je zou denken dat een bedrijf als GAMMA voor tevreden klanten gaat, maar niets is minder waar.
Wij hebben 36 pakken laminaat van het type Allure gekocht. Bij de auto zagen wij al 3 kapotte verpakkingen, deze zijn uiteraard direct weer naar binnen gegaan, bij het openen van de pakken bleek ook dat de planken zwaar beschadigd waren. Het laminaat hebben wij door een professional laten leggen. Deze man heeft 13 jaar ervaring en legt dagelijks vloeren, maar dit wilde niet lukken. Verschillende planken kwamen al beschadigd uit de verpakking en de planken die nog wel in tact waren, daarvan braken de kliksystemen af. De aannemer belt vervolgens naar GAMMA en krijgt eerst te horen: ja dit probleem horen wij vaak, ik haal even een leidinggevende. Vervolgens komt de beste knul terug aan de telefoon met de volgende boodschap: Wij kunnen hier niets mee, u mag gesloten pakken terug brengen (Heel goed ingefluisterd door je leidinggevende).
Een aantal dagen later hebben we de gesloten pakken (14 stuks) terug gebracht. De overige pakken, ja daar kan GAMMA niets mee. Dit is niet ons probleem, dit moet u met de laminaat leverancier oplossen. PARDON? Ik koop toch zeker laminaat bij de GAMMA? Waarom zou GAMMA niet met een degelijke oplossing komen? De Onder-bouwmarktmanager gaf nog lichtelijke excuses, maar van de rest van het personeel krijg je niet meer dan een chagrijnige blik. Er werd een formulier ingevuld en deze beste man zou kijken wat GAMMA Apeldoorn voor ons kon betekenen voor het ongemak.
Er gaan vervolgens weken voorbij, we belden zo nu en dan en gingen langs om te vragen hoe het er voor stond. Niemand wist van iets, medewerkers zuchten diep als je naar de stand van zaken vraagt. Op een zekere dag krijg je een pissig telefoontje dat ze ons al meerdere keren hadden gebeld maar dat wij niet reageren...? Sorry, maar ik heb geen gemiste oproepen van jullie gehad, dat kan niet, u liegt. Hoe, ik lieg?
De vraag was of wij foto's konden aanleveren, maar natuurlijk. Echter hebben wij deze 3 keer moeten sturen voor GAMMA bevestigde dat zij de foto's hebben ontvangen.
Vervolgens nam de leverancier contact op, er werd een afspraak gemaakt om langs te komen om naar het laminaat te kijken. Deze meneer is langs geweest, heeft een paar planken meegenomen en heeft aan GAMMA doorgegeven dat hun product in orde is. Natuurlijk geeft deze meneer aan dat zijn eigen product in orde is!
GAMMA kan en wil verder niets voor ons doen. De oplossing is een onafhankelijk expertise bureau langs te laten komen, maar wanneer GAMMA gelijk krijgt, mogen wij 285 euro betalen, het heeft ons al zo veel gekost en aangezien GAMMA een vervelend spel met ons speelt, durven wij de gok niet te wagen.
Ruim 500 euro is weggegooid geld, het laminaat ligt in de schuur op een stapel want als vloer kan het laminaat helaas niet dienen.
Wat ons nog het meeste tegen valt is de service en het gedrag van de medewerkers. Kan er nou niemand gewoon zeggen: Goh wat vervelend voor u, onze welgemeende excuses? Dat GAMMA niet van compenseren houdt is algemeen bekend, maar een excuses was op z'n plaats geweest.
Geen enkele medewerker wil zijn of haar naam geven zodat je weet met wie je gesproken hebt. De bouwmarkt manager blijft liever op kantoor zitten en vindt alles maar best wat er gebeurd.
GAMMA aankopen waar we spijt van hebben!