BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Boekenkast gekocht maar past niet door deur.

Bijdrage door gebruiker
14-03-2025
14 reacties

Ik heb een grote, massief eiken boekenkast besteld. (212x210x40) Bij levering bleek dat de kast in twee grote delen geleverd werd die al in de fabriek gemonteerd waren. Het bovenste deel van de kast is 140x210 en kan met geen mogelijkheid de hoeken maken die nodig zijn om in mijn appartement te komen. De verkoper in de winkel heeft niet verteld dat de kast in twee grote delen geleverd zou worden. Staat ook nergens op de website bij de productbeschrijving van de kast en ook niet op de bestelbon. De kast is retour gegaan. Het bedrijf geeft nu aan dat ik de kast niet zomaar kan annuleren omdat het volgens hen maatwerk is. Dat is het niet, de kast staat gewoon in standaard maten op de website. Het gaat om massief eiken, als ik geïnformeerd was door het bedrijf dat de kast in zulke grote delen werd geleverd, zou ik hem niet gekocht hebben. Ik verwachtte dat zo'n dure, massieve kast bij mij thuis gemonteerd zou worden. De klantenservice van het bedrijf reageerde erg klantonvriendelijk. Ze gaven aan dat ze wel raad weten met dit soort zaken en dat ze juridisch sterk staan en dat ik geen schijn van kans maak. Erg intimiderend. Vooral omdat ik heb aangegeven dat ik de grote kast wil ruilen voor 3 kleinere. Het bedrijf gaat daar niet mee akkoord. Men zegt dat ik de annulering moet betalen.

Kan dit zomaar? Er door hen vooraf niet aangeven dat de kast vrijwel gemonteerd geleverd zou worden. Ik ben gedupeerd door de slechte voorlichting.

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.