BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Airco veel lawaai maar monteur zei is normaal, nu na garantie wel kapot

Bijdrage door gebruiker
30-09-2023
7 reacties
Afbeelding bij deze post - Airco veel lawaai maar monteur zei is normaal, nu na garantie wel kapot
Mijn airco is nu 5 jaar oud, ik moest die ieder jaar laten schoon maken anders had /kreeg ik geen garantie van het bedrijf. In 2022 zei ik tegen de monteur die de airco kwam schoonmaken dat die veel lawaai maakt en of dat normaal was, maar monteur zei is normaal. Afgelopen 9 Juli was de 5 jaar garantie afgelopen en op 25 Augustus heb ik dat bedrijfje gebeld over t lawaai omdat ik argwanend was geworden, een monteur van kpn zei mij wat is dat lawaai, ik zei dat is de airco en hij zei daarop die maakt wel erg veel lawaai, dat doet die van mij niet. Ook mijn vriendin zei altijd al wat maakt die airco een herrie, waarop ik steeds zei wat de airco monteur mij steeds vertelde dat t normaal was. Ik ben toen naar de buren gegaan die hebben dezelfde airco, en ja hoor die is muisstil. Ik belde toen die firma op waar ik de airco gekocht had en de baas zei snel van dat de garantie op was en werkloon en materialen moest betalen. Hij zei dat t 10 mnd geleden was dat die schoon was gemaakt waarom ik me niet gemeld had. Ik zei maar de monteur die hier was zei dat t normaal was, ik mag toch aannemen dat die de waarheid sprak. Hij zei weer maar is 10 mnd geleden. Ik zei als consument heb ik ook rechten, maar hij verwees naar die 5 jaar. Ik heb dit jaar nog geen 200 m3 gebruikt en vorig jaar kwam ik nog niet aan de 450 m3 elect.
ik mag toch zeker aannemen dat een airco van LG langer dan 5 jr mee mag gaan. Ik heb een andere airco bedrijf laten komen en die heeft er alleen naar geluisterd omdat ik een second opinion wilde, die zei dat hoogstwaarschijnlijk de fanrol de lagers versleten zijn, maar vond t ook vreemd met zo weinig gebruik dat die nu al kapot is. Dit gaat me zeker 100den euro's kosten alleen al aan werkuren. Een nieuwe binnen unit was de beste optie vonden hun. Ik zei al ik voel me belazerd waarom zeiden ze steeds dat t lawaai normaal was, volgens mij hebben ze mij een afgekeurd product geleverd omdat ik zo wie zo geen verstand had van airco's. Ik wil weten of ik in mijn recht sta, heb n uitkering en hiervoor moeten sparen, maar de verkoper geeft totaal geen medewerking en wilt alleen maar geld zien. Heb nog gevraagd voor een offerte maar hij heeft mij geblokkeerd op zijn telefoon. Ik laat het er niet bij zitten maar moet wel weten waar ik aantoe ben. Ik hoop hier antwoorden te krijgen.
Groetjes Yolanda
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.