Albert Heijn let op de kleintjes en de klant is de dupe.
Wogen de AH sponsdoekjes begin van het jaar nog 78 gram per 3 stuks verpakking, nu wegen de AH sponsdoekjes nog maar 48 gram per 3 stuks verpakking.
Mochten de sponsdoekjes begin van het jaar nog gewassen worden, nu is het opeens een wegwerp artikel geworden. Goed voor het milieu Albert Heijn!
Het enige wat vreemd genoeg hetzelfde is gebleven, is het artikel nummer op de verpakking. Zo worden de klanten dus gefopt.
Albert Heijn kan - door de kwaliteit te veranderen - waarschijnlijk honderdduizenden euro’s besparen.
Beide ongeopende verpakkingen zijn in mijn bezit. Ik heb Albert Heijn om opheldering gevraagd en werd zoals altijd verrast met hetzelfde ‘knippen en plakken’ antwoord:
“Alle producten die u bij Albert Heijn koopt, hebben een gegarandeerde kwaliteit. U kunt gebruik maken van de AH Kwaliteitsgarantie. U kunt terecht bij de servicebalie daar krijgt u een nieuwe verpakking mee of het aankoopbedrag retour.”
Is er niet een instantie die aan deze verkapte prijsverhogingen of kwaliteitsverlagingen een einde kan maken?