Ons verhaal begint afgelopen vrijdag 19 februari rond de klok van 10.00 uur. ONAANGEKONDIGD (in tegenstelling tot wat Enexis beweert op haar facebooksite) staan twee medewerkers van Enexis op de stoep om ons af te sluiten. Mijn man is die dag, bij toeval, ziek thuis. Hij is dan ook oprecht verbaasd en belt mij op mijn werk hiervoor op. Ook ik weet van niks....
De medewerkers hebben hier geen boodschap aan en geven mijn man ook niet de kans om met Eneco te bellen wat er nu aan de hand is. Verbouwereerd blijft mijn man achter.... De brief van Enexis, waarin ze aankondigen om te komen valt vervolgens, in tweevoud, laat in de middag in de brievenbus. Vanaf dat moment begint voor ons het bellen over en weer met Eneco en Enexis. Uiteindelijk blijkt het te gaan om 134 euro van de jaarafrekening. Daar zal een schuld bij ons liggen dat we daar volledig overheen hebben gekeken. Maar geen probleem, direct 175 euro overgemaakt (134 en extra kosten) en weer opnieuw gebeld met Eneco. Probleem zover opgelost nu nog contact opnemen met Enexis voor de heraansluiting. Volgens Eneco kan dat direct na het weekend.
Maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd.... Even voor de duidelijkheid, we hebben een zoontje met astmatische bronchitis dus die kan en mag niet in de kou en vocht zitten. Onze zoon was ook nog de dag erna jarig en zijn feestje is hierdoor totaal verpest!!! Maar goed, we moesten maandag weer met Enexis contact opnemen. Eerst nog maar eens met Eneco gebeld of alles echt in orde is. Ja hoor mevrouw en u staat ook in het landelijk register. Ok dan maar weer Enexis bellen voor een afspraak voor de heraansluiting. Maar..... Wat schetst onze verbazing?!? We moeten eerst de afsluitkosten overmaken!!! Dat had een van de ongeveer 50 medewerkers die we vrijdag gesproken hadden ons ook wel eens kunnen zeggen, hadden we dat vrijdag direct gedaan. Maar goed, ook dat vanmorgen VOOR 12.00 uur overgemaakt zodat het vandaag nog op jullie rekening stond. Weer erachteraan gebeld en email met betaalbewijs naar de klantenservice gestuurd maar oh het kan maximaal 10 werkdagen duren!!! Daar gaan we dus echt niet zo maar met akkoord.
Dus weer de klantenservice gebeld voor een afspraak, hebben ze het betaalbewijs niet ontvangen! Weer het betaalbewijs doorgestuurd naar een ander mailadres, medewerkster bleef netjes wachten aan de telefoon totdat ze de mail had. Ok prima, kan ik dan nu een afspraak maken?!? Nee mevrouw, ik stuur de mail nu door naar de desbetreffende afdeling en dan krijgt u of mail of telefoon. Ondertussen is de maandag voorbij en hebben we nog steeds niets maar dan ook helemaal niets vernomen!!!! Wij bivakkeren ondertussen met onze twee kinderen bij mijn ouders, wat verre van ideaal is omdat wij onze huisdieren niet mee kunnen nemen. Onze hond heeft reuma en ligt dus nu verplicht in de kou! En waarom?!?
We hebben geen achterstanden, hebben netjes alles gedaan wat iedereen vroeg en zijn geen steek opgeschoten! Aankomende zaterdag heeft onze zoon zijn kinderfeestje. Word dat ook verpest door deze shitsituatie?!? Wij willen gewoon stroom en daar een afspraak met Enexis voor maken!!! Hoe moeilijk kan dat zijn?!? Maar ondertussen zijn we 50 telefoontjes en mailtjes verder en hebben we nog geen afspraak!! Ik vind dit echt dieptriest. Huilen staat ons nader dan het lachen. Onze kinderen willen graag naar huis maar we hebben geen idee wanneer dit is.... En dit alles voor 134 euro. Zo vreselijk jammer dit.... Het is dus wel mogelijk voor Enexis om binnen een dag op te stoep te staan om af te sluiten maar heraansluiten is blijkbaar een issue. Het enige wat we willen is een afspraak maken zodat we zicht hebben wanneer we weer naar huis kunnen met de kinderen, naar ons eigen leven en onze dieren. We weten niet meer wat we moeten doen om dit te realiseren. Iemand tips????