BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

900 euro bijbetalen na verkeerde schatting Energiedirect

Bijdrage door gebruiker
09-03-2021
64 keer bekeken
15 reacties
Ik mag €900 bij betalen op mijn jaarrekening. Dit omdat ik bij het binnenkomen bij hun veel te laag ben ingeschat. Ik woonde net in nieuwe woning en heb hun advies gevraagd wat het maand tarief zou moeten zijn. Ze zouden dit hebben gecheckt met vorige bewoners en hebben mij een advies gegeven. Dit was in maart vorig jaar en na die tijd vooral mooi weer gehad dus leek het te kloppen. Einde van het jaar ging ik nog eens even checken en toen stond er ineens dat ik €500 zou moeten bijbetalen! Hun gebeld en afgesproken dat als het nog zo hoog zou zijn in maart er een betaalregeling zou kunnen worden getroffen... Nu kreeg ik dus de jaarrekening en moet ik ruim €900 bijbetalen! Plus mijn maandbedrag is bijna keer 3 gegaan! Heb hun gebeld en ze schuiven mooi het probleem af op het callcenter die in het begin mij heeft geadviseerd en dat ik het zelf maar in de gaten had moeten houden. Sorry hoor.. Maar ik heb geen idee wat tarief zou moeten zijn en als ik dan advies krijg vanuit jullie dan volg ik dit. Ik mag het nu in 10 termijnen terugbetalen, maar ik mag dus straks elke maand €250 gaan betalen aan hun voor mijn kleine huisje waar ik alleen in woon!! Het zou verboden moeten worden die callcenters die mensen voorliegen en ik vind het vreselijk slecht dat Energiedirect hier zelf niet hun verantwoording voor neemt!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.