Beste,
Ik ben sinds 1 september voor 11 maanden werkzaam in loondienst bij een Zweedse Stichting gevestigd in Stockholm. Ik spendeer de komende 11 maanden ongeveer 9 dagen per maand in Zweden om te werken. De rest werk ik in Nederland thuis.
Ben al weken bezig om te achterhalen hoe het met belastingen en sociale premies zit. Wordt wel wat wijzer, maar voornamelijk in theorie. Antwoorden van hoe het in de praktijk werkt zijn moeilijk te krijgen.
Wat ik weet is dat ik in Zweden belasting betaal voor mijn "Zweedse" werkdagen, en in Nederland voor de dagen hier. Ik blijf ook in NL sociaal verzekerd. De voornaamste vraag waar ik mee zit is:
- waar en hoe kan mijn werkgever mijn & zijn sociale premies voldoen voor mijn dagen die ik in Nederland werk?
- kan ik die kosten evt zelf via belastingaangifte programma betalen?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Elke tip is welkom!
Met vriendelijke groet,
Saner Goudswaard