Ik wil graag een probleem van Wehkamp aankaarten en weten in hoe verre ik in mijn recht sta.
Wat is er gebeurd:
Op 10 januari 2017 heb ik een aantal artikelen besteld bij Wehkamp.nl (kleding).
Onder andere een winterjas, want die had ik nodig. Ik had ook nog een cadeaubon liggen van € 50. Die dacht ik mooi te kunnen gebruiken voor mijn winterjas.
Bij de betaling kon ik de code van de cadeaubon invullen. Van het totaalbedrag (!) ging toen 50 euro af.
Na de artikelen een paar dagen bekeken te hebben, besloot ik er een aantal retour te zenden.
Na twee dagen kreeg ik een e-mail dat de retouren verwerkt waren en het geld binnen 2 dagen terug op mijn rekening zou staan.
Het is nu 4 dagen geleden, dus ik heb het even nagerekend. Nu blijkt dat ik nog € 29,90 terug had moeten krijgen. En dat is precies het bedrag van de enkellaarsjes van het merk Van Haren die ik ook besteld had, maar dus retour heb gestuurd.
Daarop heb ik gebeld met de Klantenservice van Wehkamp. En wat blijkt?
Het Wehkamp-systeem heeft bepaald dat ik die cadeaubon van € 50 euro heb ingeleverd op de enkellaarsjes, en het resterende bedrag op een ander artikel.
En die enkellaarsjes heb ik toevallig retour gestuurd. Nu staat de € 29,90 op "Mijn Account", bij Wehkamp.nl.
De mevrouw van de Klantenservice heeft gevraagd aan de afdeling Financiële Zaken of dit bedrag niet alsnog aan mij overgemaakt kan worden. Maar, zo zegt Financiele Zaken: "Wat op iemands account staat, daar mogen wij niet meer aankomen".
Met andere woorden: besteed nog maar eens wat geld op Wehkamp.nl!
Ik vind dit belachelijk.
Ten eerste omdat Wehkamp niet voor mij hoeft te bepalen waar ik mijn cadeaubon op inlever. En ten tweede omdat het bedrag van de cadeaubon, € 50, van het totaalbedrag af ging.
Dat hun systeem op die manier in elkaar zit, is nu mijn probleem. Maar Wehkamp heeft er natuurlijk alleen maar baat bij, want ik kan MIJN € 29,90 nu alleen nog maar op hun website besteden.
Ik heb hierover net een mail gestuurd naar Wehkamp, maar ik vrees dat zij zich blijven verschuilen achter "hun systeem".
Voor het ongemak heb ik een cadeaubon van € 7,50 gekregen. Ik heb al aangegeven dat ik die niet wil, maar ik kreeg er toch een e-mail van.
Ik weet dat er vanálles te verkrijgen is bij Wehkamp, van tuinslangen tot dekbedden en kasten, maar ik heb nu helemaal geen zin meer om het bij hen te kopen. Alleen maar omdat zij er nu voor zorgen dat ik gedwongen ben mijn geld bij hun te besteden.
Wat kan ik hier zelf nog aan doen?
En wat moet/mag Wehkamp hier aan doen?
Ik zag net nog een tabblad op de website "Informatie voordat je bestelt", maar die pagina blijkt helemaal leeg.
Zelfs geen kleine lettertjes :)
Ik hoor graag van jullie!