BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wat te doen tegen misleidende Optimel reclame?

Bijdrage door gebruiker
13-09-2018
13 reacties
Optimel heeft een actie dat je een pak gratis kunt proberen: "probeer nu GRATIS". Zo staat met grote letters op een rode achtergrond aangegeven. Thuisgekomen uitgezocht welke actie te ondernemen om geld terug te krijgen. Maar wat blijkt? Helemaal onderaan, in werkelijk miniscuul kleine lettertjes, staat "actieperiode loopt t/m 31 augustus 2018". De betreffende verpakking na deze datum gekocht, verpakking houdbaar tot 17-9-2018. De Optimel Klantenservice (0800-0765) gebeld en dan wordt duidelijk: Optimel verkoopt willens en wetens na 1 spetember 2018 actie-pakken, dus na beëindiging van de actie, omdat ze het een waste vinden om reeds teveel geprinte/bedrukte verpakkingen weg te gooien. Dat zou men zonde van het materiaal vinden. Dus zonde voor het milieu. Geen mens zal gaan procederen voor twee 'gratis' pakken Optimel. Maar tegelijkertijd worden honderden/duizenden consumenten bewust op het verkeerde been gezet. Want het zal duidelijk zijn dat op een uitzondering na, geen enkele consument de miniscule lettertjes (1,5 mm!) in de de winkel of supermarkt zal lezen. En daarmee heb je m.i. te maken met misleiding of oplichting. Welke (consumenten)organisatie kan hier iets tegen ondernemen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.