Ik heb sinds 01-07-1992 een spaarhypotheek bij de ING bank. Aan deze spaarhypotheek is zoals gebruikelijk door de bank een levensverzekering/overlijdensverzekering gekoppeld. Deze spaarhypotheek heb ik inmiddels al drie maal meegenomen naar een volgend gekocht woonhuis, zo ook de laatste keer bij het kopen van ons woonhuis waar we nu in wonen. Het feit is nu dat er bij de ING of Algemene levensverzekering maatschappij (ALHERMIJ)een administratie fout heeft plaatsgevonden waardoor Alhermij niet op de hoogte was van ons nieuwe adres. Welnu het feit is dat Alhermij in november 2012 eenmalig geen premie af heeft geschreven en daarover betalingsherinneringen heeft gestuurd naar ons oude adres alsmede naar de ING. Waarom Alhermij de premie van 60 euro niet heeft afgeschreven is voor ons onduidelijk omdat er voldoende saldo op de betreffende rekening aanwezig was. Alhermij heeft na november 2012 tot juli 2013 gewoon elke maand de premie van de verzekering automatisch afgeschreven. Maar omdat ING niet gereageerd heeft op de correspondentie van Alhermij met de vraag of het postadres van ons nog up to date was omdat wij herhaaldelijk niet reageerde op de betalingsherinneringen heeft Alhermij nu na 21 jaar betalen met nog 9 jaar resterend de verzekering afgekocht op grond van wanbetaling van mijn kant terwijl wij totaal niet op de hoogte zijn gebracht hiervan! Er is nu een bedrag uitgekeerd door Alhermij aan ING van 15606,77 euro wat eigenlijk over 9 jaar bij einde looptijd 34000 euro had moeten zijn. Hierbij is ook nog eens door ING 5188,84euro boete ingehouden voor te snel aflossen! Kortom na 21 jaar betalen aan mijn spaarhypotheek heb ik in plaats van volledige aflossing van 34000 euro nu een bedrag gehad van 10494,08 euro omdat Alhermij en ING hun administratieve systeem niet op orde hebben. Na herhaaldelijk bellen van mij naar ING en Alhermij kreeg ik van Alhermij de mededeling dat het onomkeerbaar is en van ING de mededeling dat ik een brief kon schrijven naar Alhermij met de vraag of ze de polis weer om willen zetten naar de oude situatie, let wel ik zou mezelf dan in de brief nederig op moeten stellen want dat zou wellicht helpen bij de besluitvorming! Inmiddels is de spaarhypotheek zonder onze toestemming omgezet naar een annuïteit! Wij zijn door deze vormfouten van ING en Alhermij financieel benadeeld en worden van het kastje naar de muur gestuurd en niet financieel gecompenseerd!
Wij hebben ook aangegeven Juridische stappen te ondernemen en ING heeft het daardoor bij de Juridische afdeling neergelegd zodat deze er zich over kunnen buigen en wederom weer tijd kunnen rekken! Let wel we praten hier over een bedrag wat niet automatisch is afgeschreven door Alhermij van 60 euro!
Wie heeft voor mij een antwoord cq oplossing? Met vriendelijke groet Han Van Veen.