Medio 2016 heb ik bij vliegmaatschappij Vueling een retour-vlucht geboekt van Amsterdam naar Napels. Dit deed ik via IDEAL. Na het doen van de transactie werd ik teruggestuurd naar de website van Vueling, normaliter lees je op dit moment een bevestiging van de boeking. Dit was echter niet het geval en er werd gezegd dat er iets was misgegaan, de vlucht is als 'pending' te boek gegaan, en is tevens nooit bevestigd omdat het geld niet ontvangen is volgens Vueling. Toch was het gehele bedrag van ongeveer 250 euro van mijn ABN rekening afgeschreven.
Nu is de vraag of ik het bedrag van Vueling terug zou moeten krijgen, of wellicht van een andere partij? Op het bankafschrift is de naam 'STG ADYEN' te vinden als ontvangende partij. Uit navraag blijkt dit de tussenpersoon die verantwoordelijk is voor de financiële geldstromen van Vueling, STG ADYEN bevestigt de transactie en voorziet mij van de informatie die bewijst dathet geld naar Vueling is verstuurd. Vervolgens heb ik Vueling geconfornteerd en krijg ik steeds het antwoord dat het geld niet door hen is ontvangen.
Ik ben ten einde raad. Vueling zegt dat ik mijn bank moet contacteren. ABN zegt dat ik het bedrag moedwillig heb overgemaakt en wil mij dus niet verder beschermen. Ik wil er graag achterkomen waar mijn geld is blijven hangenen op welke manier ik mijn geld terug kan krijgen.