BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verhoging abonnementskosten Ziggo

Bijdrage door gebruiker
17-05-2016
6 reacties
Ik ben sinds 1 jaar een gedwongen klant van Ziggo. Ik werd klant bij UPC voor een bedrag van rond de 41 euro voor internet en tv. Binnen enkele maanden werd UPC overheveld naar Ziggo met een daarbijbehorende abonnementsverhoging. Half jaar later is weer mijn abonnement verhoogd met als gevolg dat ik binnenkort 45 euro per maand moet betalen.
Ik zou wel willen veranderen van aanbieder, maar dat kan niet aangezien Ziggo de enige leverancier is van de diensten in mijn omgeving. Ik heb dus geen keus: of zonder internet en tv leven in deze tijd, of overgeleverd zijn aan meerjaarlijkse prijsverhogingen.

Ik kan nergens heen en ben dus volledig afhankelijk van de grillen van Ziggo, dat is toch niet eerlijk? Een dergelijke monopolie brengt een machtspositie met zich mee, waar Ziggo blijkbaar maar al te graag gebruik van maakt...
Wat kan ik hier aan doen? Zijn er overheidsinstanties die kunnen ingrijpen in dit soort situaties?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.