Zojuist heb ik (overhaast) een nieuwe OVchipkaart besteld bij translink sysems (ov-chipkaart.nl). Echter, blijkt nu dat de kaart toch overbodig is en ik mijn 7,50 voor niets heb uitgegeven. Een snel belletje naar de klantenservice om mijn aanschaf te annuleren leek mij een voor de handliggende oplossing.
Echter wist de telefoniste mij te vertellen dat dit niet mogelijk was. "De procedure was al in gang gezet", en kon zelfs binnen een half uur na aanvraag niet meer worden stopgezet. Zelfs toen ik haar wees op de wettelijke bedenktermijn bij online aankopen van 14 dagen (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/inhoud/consument-en-recht) kon ik niet geholpen worden. Het advies was om een een schriftelijke klacht via het webformulier in te dienen. Dat heb ik gedaan, maar ik heb daar weinig hoop op.
Ik vrees dat ik mijn 7,50 kwijt ben, maar ik vind het toch belangrijk mijn verhaal hier te doen gezien de vele klachten en ergernissen die er hangen rondom dit bedrijf waar je onheroepelijk mee te maken krijgt als je gebruik wilt maken van het openbaar vervoer in Nederland. In mijn ogen een erg kwalijke zaak; vandaar mijn beklag op deze site.
Mocht iemand nog tips hebben om met deze situatie om te gaan hoor ik het graag.