De Staatloterij heeft mij voor de trekking van 10 december geen lot per mail toegezonden. Ik ontdekte dat toen ik gisteren de trekkingsuitslag per mail ontving. Er is eind november gewoon geld afgeschreven. Ik maak om privacyredenen geen gebuik van Mijn Staatsloterij. Dus ik kon het lotnummer niet voor de trekking weten.
Ik heb vandaag de informatielijn van de Staatsloterij gebeld. Er schijnt een grote emailstoring te zijn geweest en veel deelenemers hebben het decemberlot niet vooraf ontvangen. De medewerkster wilde mij het lotnummer wel vertellen. Ik heb uitgelegd, dat ik dat niet wil. Dat wil ik alleen maar weten of nagezonden hebben als de Staatloterij mij met 100% zekerheid vooraf kan aantonen, dat dit lot voor die datum al aan mij was toegewezen. Dus niet door het mij na de trekkiing te vertellen of nu alsnog per mail op te sturen. Die mail hadden zij ook toen zij de storing ontdekten (en dat zal ook wel voor de trekkiing zijn geweest) kunnen versturen. De Staatssloterij heeft nu feitelijk alle kans gehad om de uitslag te manipuleren. Lukt het niet om naar mijn tevredenheid aan te tonen, dan wil ik het recht (ook nu al) het bedrag van de trekking van december gewoon terug te ontvangen. En met mij willen veel anderen dit denk ik ook. Een storing in een systeem is een probleem voor het bedrijf en niet voor de klanten.
De medewerkster heeft mij toegezegd, dat ik hier morgen nog over terug gebeld wordt.
Heb ik het recht om mijn geld terug te ontvangen, zolang ik het lotnummer niet ken?