BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sta ik in mijn recht?

Bijdrage door gebruiker
13-04-2016
15 reacties
Goedendag,

Ik heb bij de mediamarkt een gasfornuis en wasmachine gekocht.
Hierbij heb ik betaald voor de installatie van witgoed.
Op het moment van de installatie had ik de elektrische kabel nog niet, die apart aangeschaft moest worden.

Toen het fornuis aangesloten was (door onszelf) deed hij het niet helemaal. De helft van de pitten werkten niet.

Hierop heb ik de media markt gebeld en die meldden mij dat ik de bosch het beste kon bellen, maar wanneer de aansluiting niet goed was wel de voorrijkosten moest betalen.

Aangezien wij hem zelf aangesloten hebben, heb ik dat niet gedaan.
De media markt zou namelijk langskomen omdat de wasmachine omgeruild zou worden.
Dezelfde monteurs kwamen langs als de eerste keer en ik heb hen meteen gevraagd ernaar te kijken. De monteur die ernaar gekeken heeft gaf aan dat de aansluiting goed was en dat ik het best de bosch kon bellen.
Dit het ik gedaan en nu heb ik de rekening van 109 euro gekregen omdat de aansluiting toch verkeerd bleek te zijn.

Nu heb ik over en weer contact gehad met de media markt en die geven aan dat de bezorgers hebben aangegeven dat zij niet opgeleid zijn om de aansluiting te doen.
Dit is echter niet waar, aangezien de monteur nog dingen heeft aangepast en gemeld heeft dat de aansluiting "gewoon" goed is.

Ik wil dat de media markt de gemaakte kosten vergoedt omdat zij mij noch in de winkel noch bij de bezorging hebben verteld dat hier een speciale installateur voor moet komen.

Sta ik in mijn recht als ik dit van hen vraag?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.