"Tussentijdse opzegging door de Consument is mogelijk indien de Consument een ander woonadres krijgt en het als gevolg van de toegenomen reistijd voor de Consument niet meer mogelijk is om onder redelijke voorwaarden gebruik te maken van de fitnessactiviteiten.
Als een andere vestiging van de betreffende onderneming met gelijkwaardige voorziening en serviceniveau op redelijke reistijd van de nieuwe woonplaats is gelegen dan is van deze situatie geen sprake."
Ik heb de klantenservice gemaild, en zij bieden aan het abonnement te beeindigen, maar alleen als ik bijbetaal. Ik heb namelijk een 2-jarig abonnement afgesloten (35 euro p/m), waarvan het eerste jaar al voorbij is. Om op te zeggen moet ik het verschil bijbetalen tussen een 1-jarig en een 2-jarig abonnement, namelijk 7,50 per maand voor de 15 maanden dat ik er gebruik van heb gemaakt. Totaal €112,50.
Ik vind dit raar. Een abonnement van 42,50 vind ik echt te duur, ik vond die 35 euro destijds al prijzig, maar omdat het de enige sportschool was die in de buurt zat heb ik me daar overheen gezet. Een duurder abonnement zou ik niet hebben gekozen. Er werd bij het afsluiten (toen ik informeerde naar doemscenario's: wat als ik geblesseerd raak of verhuis?) verteld dat er sowieso heel veel filialen zijn en er 'dus altijd wel 1 in de buurt is', en zo niet dat je dan het abonnement kunt opzeggen.
De enige locatie in Rotterdam is dus gesloten. En voor opzeggen moet ik kennelijk bijbetalen.
Het is niet alsof ik geen gebruik wil maken van mijn abonnement. Liefst houd ik hem aan als ik in Rotterdam door zou kunnen sporten. Ik zie dit als overmacht.
Mogen ze zomaar eisen dat ik bijbetaal om op te zeggen, ook al staat in de voorwaarden dat er een coulance regeling is voor mensen die verhuizen naar een plek waar geen sportschool is?
Bedankt alvast.
Maria