BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Selektvracht probleem

Bijdrage door gebruiker
01-04-2011
12 reacties
Al eerder had ik problemen met het meest waardeloze postbezorgingsbedrijf van Nederland: Selektvracht. Ik bestel 1 DVD die ze schijnbaar niet in een (luchtkussen) envelop kunnen krijgen en dus maar met pakketpost gaan versturen met alle problemen voor mij. De eerste keer vind ik een kaartje in de bus dat ze aan de deur waren en dat ze morgen PRECIES dezelfde tijd terug komen. Helaas is dat ook mijn werktijd. Dus ik vraag netjes en beleefd of ze eht pakje net zoals alle andere postbezorgers het (ik woon 1 hoog met een eigen ingang, waar bij de voordeur een kast staat) ze het pakje met die brief in de kast willen doen. Dan is de Selektvracht bezorger nog zo attent dat die op mijn briefje schrijft dat dat niet mag en dat ik maar moet bellen. Ik kwam thuis na 17:00 en dan is Selektvracht dus niet meer bereikbaar om andere afspraken te maken. Ik bel even met Cosmox, mijn internetwinkel en die zegt dat ze niks voor me kunnen doen dan opnieuw de bestelling te plaatsen. De zending gaat zeker retour terug naar hun.bedrijf. 's Morgens nog maar eens gebeld naar Selektvracht om ze te waarschuwen dat bezorgen geen zin heeft, ik ben dus aan het werk, helaas geen gehoor daar.
Schijnbaar was mijn buurvrouw niet thuis, want dat was de andere optie.

Ik bestel de DVD en die is verzonden op 28-04-2011. Nog steeds heb ik die niet kunnen spelen ondanks dat ze DRIE keer hier aan de deur hebben gestaan. Verwachten ze echt dat ik een snipperdag ga nemen om 1 DVD in ontvangst te mogen nemen? Wie bedenkt dat ze 3 keer op hetzelfde tijdstip aanbellen en niet mij een mogelijkheid geven hetzij een afspraak te maken voor avond bezorging hetzij het zelf af te halen bij een DHL servicepunt (Selektvracht is eigendom van DHL dus) Nee, nu moet iemand op pad om 3 keer op mijn deurbel tevergeefs te mogen drukken. Ik wil zo graag meewerken aan een beter effieciency en dat is zo een type bezorging zeker niet! Hoera voor het milieu! Het maakt mij gek.

Hoe kon ik weten dat dit pakketpost zou worden, hoe kon ik weten dat dit met Selektvracht verstuurd zou worden (op de website staat OF TNT post OF Selektvracht), waarom is de bezorger belangrijker dan de service aan de geadresseerde, de klant die het betaalt!? Bij TNT Post kun je het pakje nog ophalen bij het distributiecentrum, bij Selektvracht wordt het pakje gewoon na tevergeefs op dezelfde tijd aan de deur te hebben gestaan het gewoon terug gestuurd!!! Als ik weet dat een internetwinkel samen werkt met deze klant onvriendelijke bezorgers dan ben ik geen klant meer. Wat is mijn recht in dit alles? Ik betaal toch voor het bezorgen. Waarom word ik de dupe van een slechte bezorgservice!? Als ik een keuze had dan had ik wel meer willen betalen voor de betere service van TNT Post. Jammer Cosmox, jammer Selektvracht, het had zo veel beter kunnen gaan. Lang leve de liberale postmarkt, de service blijft net zo belabberd als het altijd al was.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.