BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Schade bij Levering derde

Bijdrage door gebruiker
23-02-2016
5 reacties

Ik heb een wasdroger besteld bij de mediamarkt met de optie bezorgservice witgoed extra (dit houd in “Als u kiest voor deze extra dienst, plaatsen de bezorgers het apparaat op de gewenste plek in huis en koppelen het aan bestaande aansluitingen m.u.v. gas- en perilexaansluiting”).

De wasdroger zou geleverd worden metPostNL Extra@Home. Deze hebben dit uitbesteed aan de firma Ritmo. BV. Bij levering is de wasdroger verkeerd aangesloten. Hierdoor is waterschade aan mijn laminaat vloer ontstaan.

Ik heb dit geclaimd bij mediamarkt. Deze verwees mij door naarPostNL Extra@Home. Deze heeft Ritmo.BV in geschakeld. Van Ritmo ontving ik onderstaand bericht.

Geachte mevrouw, mijnheer,

Wij hebben een melding ontvangen dat op30-1-2016schade is ontstaan aan uw eigendom bij levering van een warmtepompdroger namens Media Markt.

Allereerst wensen wij ons te verontschuldigen voor het eventueel veroorzaakte ongemak in deze. Wij verzoeken u vriendelijkcontact op te nemen met uw opstalverzekeraar. Uw opstalverzekeraar zal i.v.m. een van buiten komende onheilendekking (all risk),de door u geleden schade in bijna alle gevallen vergoeden.

Mocht uw opstalverzekering deze schade afwijzen, ontvangen wij graag de reden van afwijzing en het ingediende dossier. Wij zullen deze dan vervolgens voor leggen aan onze verzekeraar.

Met vriendelijke groet,


Mijn vraag is, moet ik daad werkelijk eerst mijn eigen verzekering inschakelen?

Tevens heb ik bij Mediamarkt de vraag neergelegd om de extra kosten voor de bezorgservice witgoed extra te retourneren. Tot op heden niets meer van gehoord.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.