BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Rechten consument

Bijdrage door gebruiker
22-09-2018
5 reacties

Hoeveel rechten hebben consumenten echt?

Had voor twee zaken duizenden Euro’s uitgegeven en bij het één vrijwel direct geklaagd over het resultaat en bij de ander binnen 5 weken. Eén bedrijf had daarnaast teveel in rekening gebracht.Beide bedrijven deden niets en waren niet aangesloten bij een Geschillencommissie. De zaken leken klip en klaar, dus een jurist ingeschakeld waarbij men van de ene naar de andere jurist werd overgeplaatst en totaal geen vooruitgang boekte. Ik kon echter wel de rekening betalen. Door de consumentenprogramma’s werd duidelijk dat er advocaten voor consumentenrecht bestonden. Uiteindelijk terechtgekomen bij een advocaat van FJP, die alle stukken vóóraf kreeg met de vraag wat de kansen waren en hoeveel het zou kosten. Kreeg o.a. het antwoord dat ik met een ondeugdelijk product te maken had. Vervolgens ging de advocaat aan de slag, maar volgde dezelfde onsuccesvolle weg als de jurist. Nu ben ik maar gestopt met nog meer geld in een bodemloze put te stoppen. Bij de bedrijven is de verjaring gestuit. Wanneer gaan bedrijven echt klantvriendelijk werken?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.