Op 15 december is door q-park een bedrag afgeschreven van mijn creditcard. Ik kon deze transactie niet plaatsen dus heb geinformeerd bij q-park.Driemail wisselingen verder heb ik nog steeds niet alle informatie maar weet ik wel het volgende:
Ik heb een account waar mijn creditcard aan gekoppeld. (konden ze achterhalen via mijn emailadres waarmee ik ze heb gemaild)
Ik heb volgens q-park "Mobiel Parkeren" geactiveerd in de Q-Park app.
Ik was voor het laatst ingelogd op 22-12-2022 (alweer een tijdje geleden)
Ik zou geparkeerd hebben in Amsterdam bij Q-Park Amsterdamse Poort P21. (kenteken mogen ze mij niet geven vanwege privacy)
Een medewerken heeft inmiddels dat account verwijderd zodat er geen parkeersessies meer mee kunnen worden gedaan. Dat klink heel nobel maar nu kan ik helemaal niets meer controleren. (ik had mijn credit card ook al laten blokkeren bij de bank)
Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ik nooit de Q-park app gebruikt heb maar ik heb deze nu iig niet meer op mijn telefoon staan. Ik ben wel van auto gewisseld in september. Dus het zou kunnen dat iemand anders met mijn oude auto in een q-park garage is geweest.
Mijn vraag: Mag Q-Park een eerder geactiveerde app, en mijn toestemming die daarbij hoorde, oneindig blijven gebruiken om parkeersessies te blijven innen? Het zou beter zijn als een dergelijke toestemming automatisch moet vervallen (bij wet) na een bepaalde periode van inactiviteit.
Zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring?