BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen met nti

Bijdrage door gebruiker
31-01-2022
1 reactie
Goedendag,
Ik ben in mei 2020 begonnen met een flexibele opleiding bij de NTI. Helaas kwam een maand later de welbekende COVID 19 in het land en ging heel veel dingen dicht. Hierdoor werd het onmogelijk om de praktijkdagen die verplicht zijn in te plannen. Na goed overleg met iemand van de NTI heb ik besloten, na een paar maanden, om mijn opleiding over te zetten naar de klassikale variant, dit zou me wel wat extra kosten omdat ik net buiten de regeling viel van het gratis omzetten van opleidingen. Helemaal prima want de voordelen waren goed. Alles zou gepland worden, de lessen en de praktijkdagen zouden in het evenweekend vallen. Dit zou perfect zijn want die weekenden had ik geen verplichtingen. De klassikale variant zou in oktober 2020 beginnen en zou ik in september 2020 mails moeten krijgen ivm het overzetten was me verteld. Eind sept 2020 ben ik met de NTI gaan bellen omdat ik niets hoorde, het bleek dat dit niet goed doorgekomen was en ik alsnog aangemeld/toegevoed zou worden aan die klas. Toen ik een maand later eindelijk de mails ontving en de jaar planning kreeg zag ik dat alle lessen in het andere weekend viel ineens. Meteen ben ik gaan bellen en mailen, want die weekenden kon ik absoluut niet. Daar werd me meteen al gezegd dat ze dit niet van te voor hadden kunnen beloven omdat de planning nog helemaal niet gemaakt was. Als tegemoet koming zouden ze dan de praktijkdagen open zetten in het systeem zodat ik ze dan toch maar zelf kon gaan inplannen.
Dus dit is al klacht 1. Het verkeerd voorlichten van de leerling!
Vanaf dat moment heb ik bijna wekelijks contact gehad met de NTI en 2 officiele klachtbrieven gestuurd omdat de praktijk dagen maar niet open gezet konden worden om allerlei verschillende redens. Elke keer als ik NTI bel hierover krijg ik een andere persoon aan de lijn die ik dan alles moet uitleggen. Steeds word me weer beloofd dat ze er naar gaan kijken en dat het `volgende` week opgelost moet zijn.
Klacht nummer 2 is dus. slecht bereikbaarheid van NTI.
Klacht 3: geen overdracht of korte lijntjes daar.

Ondertussen ben ik doorgegaan met het maken van mijn examens en stage zoeken en lopen.
Nu 2022 Na vele telefoontjes en mailtjes zouden ze dan toch eindelijk mijn praktijkdagen zo in het systeem zetten dat ik ze kon inplannen. Alles stond nu open volgens hun, echter kon ik niets plannen want die optie was er op een of andere manier uitgehaald.
Na nog een klachtbrief gestuurd te hebben kreeg ik de oplossing om terug over te stappen naar de flexibele variant. En dan wel meteen zei de mail.
Hier wist NTI dan weer niets van bleek met een telefoontje en gingen ze kijken of ze dit konden regelen voor mij, dit zou waarschijnlijk wel kosten met zich mee brengen want ik zat weer buiten hun regeling van 2 maanden. Hier ging ik niet mee akkoorden na nogmaals een klachtenbrief kreeg ik gelijk en zou ik niets hoeven te betalen, deze mail gestuurd naar de "mentors" en toen was het oke. Ze zouden zo snel mogelijk alles in gang zetten.
Feb 2022 mijn klasikale opleiding is omgezet naar de flexibele varaint. Helaas is tijdens het omzetten blijkbaar iets fout gegaan want ze hebben geen gegevens, betalingen en stage gegevens meer van mij. Na 2 weken vaak en lang bellen eindelijk erachter gekomen wat er fout is gegaan. Iemand daar heeft een foute knop ingedrukt en heeft mijn opleiding afgesloten en vervolgens mij opnieuw aangemeld als nieuwe student. Hierdoor is alle info van mij dus niet mee gekomen/overgezet! Nu zijn we weer 2 weken verder en nog staan mijn gegevens niet in het systeem, ik bel bijna elke dag en elke keer krijg ik verschillende mensen aan de lijn en verschillende dingen te horen. Of "ze zijn er mee bezig" of "ach ja ik zie het wat vervelend ik maak een melding" of "ja het ligt bij een ander die moet het goed zetten" Niemand kan mij daar eerlijk te woord staan en bij de vraag of ik dan zelf de teamleider aan de lijn kan krijgen word doodleuk nee op gezegt.

Ik ben hier zo klaar mee. Ik ben wanhopig op zoek naar iemand die mij kan helpen, Dit maakt de opleiding zo vermoeiend en zwaar. Terwijll ik het vak zo leuk vind! Mijn vervolg opleiding gaatd dus ook niet via de NTI gebeuren.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.