BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Prada bril is "kwijtgeraakt" bij Bijenkorf retouren

Bijdrage door gebruiker
07-09-2025
2226 keer bekeken
6 reacties

Op 18 augustus 2025 heb ik een Prada Butterfly zonnebrilPR19ZS bij de Bijenkorf gekocht (+ een andere zonnebril die ik heb gehouden). En vervolgens de Prada bril geretourneerd op 22 augustus 2025 met het DHL retourlabel aangeboden door de Bijenkorf.

Op 27 augustus heeft het Klant Contact Center via e-mail contact opgenomen met mij, omdat de afdeling Retouren de zonnebril niet in de koker heeft ontvangen. Ik heb direct gereageerd dat ik 100% zeker weet dat ik de zonnebril wel in het pakket heb gestopt. Vervolgens geeft het Klant Contact Center aan dat zij de zonnebril zelf niet hebben ontvangen (dus wel het pakket + brillenkoker e.d.) en daarom niet overgaan tot uitbetaling van 370 euro. Diverse "vage" argumenten kreeg ik per mail: het gewicht van pakket was anders, er zat opvulpapier in de doos (dat zat er al in en heb ik laten zitten) etc.

Ik heb sterk het vermoeden dat er in Ceva Logistics en/of Bijenkorf bewust producten worden gestolen, want als ik kijk naar recente reviews, zijn er meerdere klanten gedupeerd de afgelopen maanden.

De Bijenkorf beroept zich op het feit dat retouren voor eigen rekening van de klant zijn. Ik ben het daar niet mee eens, want dit is niet rechtsgeldig.

Ik heb vervolgens een ingebrekestelling gestuurd naar het Klant Contact Center op 29 augustus per mail. Ik heb hierop niks gehoord.

Graag advies hoe ik mijn geld asap terug kan krijgen. Bedankt!

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.