
Bij bestellingen van buiten de EU rekent POSTNL standaard 13,- voor een dienst waar zowel de verzender als de ontvanger niet om gevraagd hebben.
Op de factuur staat dan "PostNL Pakketten Benelux B.V. heeft .... aangifte gedaan".
Dat er BTW betaald wordt bij invoeren is prima, maar het doen van aangifte is niet een zaak van PostNL.
Bijna niemand die iets bestelt uit het buitenland vraagt aan PostNL om aangifte voor zijn of haar aankoop te doen. Als iemand aangifte wil doen is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk.
Met andere woorden: PostNL steelt van ons door ongevraagd tussen de koper en de Douane in te stappen. Het is zeer waarschijnlijk dat de Douane een afspraak heeft met PostNL, maar dat is niet het probleem van de ontvanger van een pakket, lijkt mij.
Daarom bij deze een oproep aan iedereen die hiervan slachtoffer is geworden om contact op te nemen. Zorg ervoor dat je de factuur hebt van PostNL, zodat we samen een zaak kunnen beginnen tegen dit malafide bedrijf.