Ik heb onlangs in verband met een lekkage in mijn garage een dakdekker op bezoek gehad. Deze had ik specifiek gebeld voor een inspectie en adverteert ook uitdrukkelijk dat ze landelijk (en specifiekspe mijn woonplaats) actief zijn. Deze dakdekker had ik gekozen omdat ik daar enkele jaren geleden goede ervaringen mee had. Het plan was om een offerte op te laten stellen, ook omdat er al langere tijd water op het dak blijft staan en ik verwachtte dat er grotere reparaties aan zouden komen.
Nu is de dakdekker geweest en heeft deze aangegeven dat het probleem enkel een verboden stuk lood was. Deze had hij gelijk terug gebogen. Naar schatting is deze nog geen vijf minuten op het dak geweest en heeft deze daarna nog een kop koffie gedronken.
Zowel bij het maken van de telefonische afspraak als het bezoek is er geen woord gerept over de kosten.
Nu heb ik enkele weken later opeens een rekening ontvangen van bijna 150 euro. Specificatie:
52,50 voor een uur arbeidsloon,
52,50 voor een uur aan reisijd
16,52 voor 47,2 km kilometervergoeding.
Nu vind ik deze rekening zeer onredelijk. Er zijn ook geen algemene voorwaarden aan de telefoon gemeld en deze kan ik op de site van de dakdekker niet vinden.
Ik begrijp dat het dom was dat ik van tevoren niet expliciet naar de kosten voor de eerste afspraak heb gevraagd. EchterE omdat ook de dakdekker hier geen melding van heeft gemaakt was er mijn inziensi geen contact en vallen de kosten voor hunvonder ondernemersrisico.
Klopt dit?