BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Onterechte sommatie kosten?

Bijdrage door gebruiker
15-02-2010
2 reacties
Geachte heer, mevrouw,

Zie de onderstaande mail die ik vorige week naar Afterpay heb gestuurd. Vandaag (15-feb) hebben ze gereageerd met de stelling dat ik moet betalen omdat ik akkoord ben gegaan met hun verkoopvoorwaarden. Echter, naar mijn idee heb ik voldoende gedaan/betaalt. Deelt u deze mening?

Met vriendelijke groet,

Arjan Bregman

>
>
> Geachte heer, mevrouw,
>
>
> Deze mail stuur ik u naar aanleiding mijn frs.nl order 1-94888112 (jullie
> referentie: V128438576), ons conflict bevindt zich in een impasse waar ik
> zelf voldoende heb toegegeven en ik jullie vraag om deze impasse te
> doorbreken door het openstaande bedrag van €7.50 te crediteren.
>
>
> Na mijn order (ref: 1-94888112) op frs.nl hebben wij geen elektronische
> factuur ontvangen, omdat ik de factuur toch wilde betalen heb ik in de
> tweede week van januari via frs.nl een vraag gesteld / klacht hierover
> ingediend. Een aantal dagen hierna kreeg ik op 21-22 januari van AfterPay
> een herinnering per reguliere post. Deze factuur heb ik op 25-januari
> betaald. Echter, de “Administratiekosten herinnering” a €5.00 heb ik
> bewust
> niet betaald omdat dit de eerste factuur was die ik ontving.
>
>
> Op 12 februari-2010 heb ik een e-mail gekregen waarin wordt gesteld dat
> het
> volledige bedrag nog niet betaald was, dit verbaasde mij omdat ik (zoals
> eerder gemeld) de factuur op 25-januari-2010 heb betaald. Nadat ik
> telefonisch contact had gezocht met AfterPay heb ik uw medewerker het
> voorgaande relaas voorgelegd. Er werd duidelijk gemaakt dat het
> overgemaakte bedrag van €41.94 niet voldoende was en dat het restant van
> €12.50 (€5.00 “Administratiekosten herinnering” + de nieuwe verhoging van
> €7.50 “Administratie kosten sommatie”) moest worden overgemaakt en dat
> AfterPay aan zijn verplichtingen heeft voldaan door de elektronische
> factuur te versturen (deze is dus nooit ontvangen) verder werd medegedeeld
> dat zij nooit een vraag / klacht van frs.nl heeft ontvangen en dat ik
> contact moest opnemen met frs.nl voor meer informatie.
>
>
> Na dit gesprek heb ik frs.nl gebeld met de vraag of zij mijn
> klacht/opmerking hadden ontvangen, frs.nl informeerde dat dit niet het
> geval is en dat zij de vraag dus ook niet hebben kunnen doorsturen. Verder
> vertelde de frs.nl medewerker mij terecht dat het mijn keuze is om het
> restant wel of niet te betalen. Omdat ik niet onwelwillend ben om uit de
> impasse te geraken heb ik de “Administratiekosten herinnering” a €5.00
> betaald op 12-februari-2010, naar mijn idee is dit al discutabel, maar
> zoals eerder gezegd ik wil de impasse doorbreken.
>
>
> Graag ontvang ik van u vandaag een bevestiging van deze e-mail via een
> reply en op korte termijn een reactie op bovenstaande case.
>
>
> Hoogachtend,
>
>
> Arjan Bregman
>
>
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.