BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ongevraagd afsluiting internet en telefoon

Bijdrage door gebruiker
25-11-2011
2 reacties
Graag een advies over onderstaand probleem.

Ik heb een abonnement bij XS4ALL t/m 18 december dit heb ik opgezegd vanwege de slechte telefoon en internet verbinding en de zeer slechte service. Ik heb een bevestiging van XS4ALL gehad dat mijn abonnement per 8 december wordt overgenomen door Ziggo. Tot zover is dit dus goed.

Ik heb bij Canaaldigitaal een abonnement op de schotel, dit heb ik per 31 december opgezegd, hiervan heb ik een bevestiging gekregen dat mijn abonnement per 31 december beëindigt is.
Tot zover is alles nog goed.

Maar ik had op de site van Canaaldigitaal gekeken wat hun te bieden hadden aan een compleet pakket. Krijg ik opeens een melding dat Canaaldigitaal blij is dat ik bij hun een totaal pakket heb afgenomen. Ik ben mij niet bewust geweest dat wanneer je op de site van Canaaldigitaal kijkt voor informatie dat je dan meteen aan abonnement wordt aangesmeerd. Zover ik weet heb ik ook niets aangeklikt.

Ik heb onmiddellijk een brief geschreven naar hun antwoordnummer met een afgifte bevestiging en ook de zelfde brief naar een hun postbusnummer gestuurd dat ik geen abonnement wil.
Geen enkele reactie gehad. Wel kreeg ik een week later een pakket thuis gestuurd voor internet, dit heb ik de zelfde dag met een brief retour gestuurd. Geen reactie op gehad.
Aangetekende brief gestuurd, wordt niet op gereageerd. Ik denk dat bij alle providers een papier vernietiger staat waar alle post in beland.

Ondertussen had Canaaldigitaal een bericht naar XS4ALL gestuurd dat zij mijn internet en telefoon overnamen. Aan dit verzoek heeft XS4ALL per 18 november voldaan en mijn internet en telefoon abonnement zonder mijn toestemming overgezet. Daarna kreeg Ik van XS4ALL een brief dat mijn abonnement is overgedragen per 18 november aan een andere provider. (Schijnt een onderlinge afspraak te zijn bij de providers?)
Kennelijk kan iedere provider zomaar je abonnement opzeggen, zonder de klant hierbij te betrekken.

Ik heb nu bij de bank van beide providers mijn automatische incasso laten blokkeren.
Misschien neemt men nu de moeite om te reageren.

Voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,
Frits van Embden

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.