BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

OK app

Bijdrage door gebruiker
28-03-2019
219 keer bekeken
9 reacties
Ik ben er net achter gekomen dat mijn zoon van 13 de OK app heeft gedownload en zijn gegevens en bankgegevens heeft ingevoerd. Vervolgens is er 1 cent van zijn rekening afgeschreven. Nu kan hij met zijn telefoon aankopen doen waarna het bedrag wordt geincasseerd. Ik heb hier geen toestemming voor gegeven.

Nu heb ik de website van OK app is doorgespit. De algemene voorwaarden zijn in het Engels en bevatten juridische termen waarvan je mag aannemen dat een kind van 13 dat niet snapt. Ook stellen ze dat je minstens 13 jaar moet zijn om de app te mogen gebruiken en dat je toestemmning van je ouders moet hebben. Als ouder heb je daar geen invloed op, want ook al weet je van niets en zou je dit nooit goed vinden is het leed al geleden.

Nu heeft hij nog geen aankopen gedaan en zal ik zorgen dat de app van zijn telefoon verdwijnt. De bankrekening blijkt standaard ingesteld te zijn op het wel toelaten van incasso's maar dat is inmiddels gewijzigd. Daarna nog een goed gesprek uiteraard.

Mijn vraag is of het legitiem is om een kind; een minderjarige zo makkelijk per incasso te laten kopen. Algemente voorwaarden dienen door de gebruiker begrepen te worden, is Engels dan toegestaan?

Bij wie kan ik hierover een klacht indienen? Hoe kan ik zorgen dat AL zijn gegevens uit hun database wordt verwijder? Voldoet hun werkwijze aan de AVG?

Sorry voor de vele vragen maar ik denk dat dit een probleem voor de toekomst gaat worden waarbij ouders uiteindelijk de klos zijn.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.