BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mijn kind van 13 heeft besteld bij klarna, moet ik zelf alles terugbetalen wat is mijn recht.

Bijdrage door gebruiker
01-03-2023
317 keer bekeken
19 reacties

Beste,

Mijn zoon is 13 jaar en heeft voor een groot bedrag aan diverse online games uitgegeven, doormiddel van klarna, vorige jaar zomer Hij heeft een account aangemaakt met een leeftijd hoger dan 18 jaar. Hij heeft een fake adres ingevuld (stadion van groningen) en daar vele bestellingen opgedaan, dus ook nooit een aanmaning ontvangen. Hij heeft dit uiteindelijk zelf toegegeven (januari 2023). Ik heb het netjes gemeld bij klarna. Deze geven mij nu aan dat ik dit bedrag terug moest gaan betalen. In de gegevens van Klarna staan dat er niks besteld mag worden boven de 18 jaar. Bij klarna is er geen enkele controle op leeftijd of adres? Ik als vertegenwoordiger van hem heb ook nooit toestemming gegeven. Ik weet dat hij fout is geweest.

Ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor mijn kind. Dit snap ik allemaal en ik ben mij hier erg schuld bewust in. Als ik moet betalen zal ik dit ook zeker betalen.

Maar toch wil graag weten wat mijn rechten hierin zijn? Ik begrijp ook als mijn kind een ruit ingooit ik er ook voor moet opdraaien.

Maar de voorwaarde van online bestellen en voorwaarden van Klarna zijn toch iets anders.

Ik vraag hier dus wat mijn rechten zijn en wie er uit eindelijk verantwoordelijk is aangezien ik geen toestemming heb gegegeven.

Alvast bedankt,

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.