Ik heb mijn elektrische fiets binnen neergezet onder de trap bij mijn vriend thuis. Wij zijn toen samen weg gegaan om Pasen te vieren bij mijn moeder. Twee uur later plaatst een huisgenoot van hem een bestelling via UberEats. Alles is op camera vastgelegd. De mannelijke bezorger komt binnen, ziet drie Van Moof fietsen staan en kijkt vervolgens om het hoekje waar mijn fiets in het donker onder de trap staat. Je zou bijna denken dat hij ergens op uit is. De bezorger loopt dannaar boven en levert deMcDonalds bestelling af. Dan loopt hij naar buiten, zet hij zijn scooter helm af, loopt weer naar binnen zonder helm en neemt mijn fiets mee aan de hand.
Deze man werkt onder de naam Tatiana, dat klopt natuurlijk al van geen kanten. Zoals menigt mens weet is de klantenservice van Uber onwijs slecht, zij zijn gewoon onbereikbaar en het contact via de app loopt enorm moeizaam. Mijn eigenrisico bij Swapfiest is €2000,- en zij zeggen fiets weg is betalen; of alles in 1 keer, of over een betalingstermijn van 5 maanden a €400,- per maand. Ik heb meteen aangifte gedaan bij de politie, alle beelden opgestuurd en ben er onderhand al heel erg lang mee bezig. Er zit iemand op de zaak maar ook hij zegt dat het heel lastig wordt om de dief op te sporen omdat het een grijs gebied is bij Uber wie nou eigenlijk hun bestellingen bezorgd.
Kortom, er is diefstal gepleegd uit mijn woning,de politie komt ook niet verder met Uber, en moet ik van Swapfiets €2000,- terugbetalen in 1 keer of in 5 delen (wat ik financieel niet aan kan). HELP... Ik kan geen kant op... Wat kan ik doen?