Lieve lezers,
Ik zal mijn verhaal zo uitgebreid mogelijk vertellen;
Ik had in 2011 een 2-jarig contract met Simpel, afgesloten op de huishoudbeurs voor het eerste half jaar gratis, maar na 3 dagen gebruik van dit abonnement, kreeg ik al snel een sms'je dat ik 50 euro moest overmaken, en dat ik dan weer gebruik kon maken van mijn abonnement die ik had. Uiteraard heb ik dit gedaan, dit ging een paar maanden zo door, zij schreven ook telkens absurd hoge bedragen van mijn rekening, na telefonisch contact met een van hun medewerkers, beweerde hij dat ik over mijn mb's zou gaan, ( ik had een sony Ericsson W810i, waarmee ik kon bellen en smsen ). Ik heb toen der tijd meteen mijn sim-kaartje uit mijn telefoon gehaald, en ben toen een prepaid simkaartje van Vodafone gaan gebruike, maar toch enkele maanden later bleven zij volhouden dat ik over mijn mb's, belminuten en sms'jes heen was gegaan. Ik heb toen meteen contact opgenomen, en ook gedreigd met kassa, omdat hier al eerder een uitzending over was geweest, zij hebben toen met mij samen besloten dat ik het laatste bedrag mocht storneren en zij het contract kosteloos zouden beeindigen. Totdat ik ineens een afkoopsom op de mat kreeg, meteen weer gebeld, maar het zou allemaal geregeld worden, prima.
Nu zat ik op 02-02-2017 thuis op de bank, totdat ik ineens een telefoontje kreeg van Lindorff met de mededeling dat ik nog een vordering had openstaand van 470,91 euro ivm Simpel.
Ik heb uiteraard meteen contact opgenomen met Simpel, zij geven aan dat zij niets konden vinden over de beslissing die toendertijd in 2011 is genomen, en zij weigeren ook te helpen, ik moet dit maar zien op te lossen met Lindorff.
Ik heb ook een bezwaar aangetekend bij lindorff, maar zij kunnen zonder bewijzen hier niet op ingaan. Na uitgebreid gesproken te hebben met een dame die daar werkt, gaf zij ook nog eens aan dat er in 2012 wel een betaling binnen is gekomen, namelijk van mijn moeder, hier wist ik echt niets van af, mij moeder gaf aan dat er toendertijd wel gedreigd is, en dat zij dit heeft betaald, omdat ze bang was dat ik in de problemen zou komen, en omdat ik het contract kosteloos had ontbonden, dacht zij dat het zo ook was opgelost en geen verdere vorderingen meer plaats zouden vinden. Mijn moeder heeft dus 300 euro overgeboekt van een totale vordering van 433.85, Deze vordering is bij Lindorff in behandeling genomen op 19-01-2012, mijn moeder heeft 300 euro overgemaakt op 28-02-2012. En dacht dat het hiermee was afgedaan. Nogmaals, ik wist hier niets van af, tot aan 02-02-2017.
Waar het mij nu om gaat is de rente berekening. ik heb bij Lindorff een specificatie gevraagd van alle bedragen;
Hoofdsom per 19-01-2012: 433.85
Buitengerechtelijke kosten 19-01-2012: 75,00 euro
Overige kosten 19-01-2012: 25,00 euro
Betaling 28-02-2012: -300,00 euro
opgehoogde termijnen: -15,00 euro
berekende rente 04-08-2011 t/m 09-02-2017: 237,06 euro
Ik heb eens rondgekeken, ik heb nooit eerder een herinnering ontvangen, echt niet, anders had ik veel eerder contact opgenomen. ( ik heb ook gevraagd om kopieën van deze aanmaningen, zij beweren elk jaar een herinnering te hebben gestuurd ) ik vind de rente berekening super hoog, zij berekenen 100 euro incassekosten, tevens berekenen zij 237,06 aan rentes.
Alvast bedankt voor jullie hulp.!!
Groetjes
Emmeline