BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Laptop kwijtgeraakt bij Wehkamp of DHL, beide nemen geen verantwoordelijkheid

Bijdrage door gebruiker
12-03-2016
9 reacties
2 maanden geleden moest mijn laptop retour naar de Acer reparatie afdeling, het verzenden werd gedaan door UPS. Op de dag dat de laptop opgehaald zou worden stond inene een gehaasteDHL koerier voor de deur die mij geen tijd gaf om vragen te stellen, het pakket aannam zonder naar het label te kijken, mij een label/bon overhandigde en er weer vandoor ging. Ik dacht dat er een soort regeling heeft plaatsgevonden tussen UPS en DHL en maakte mij niet druk. Maar een paar uur later verscheen er een UPS koerier om het pakketje op te halen, ik heb hem met lege handen terug moeten sturen.

Het pakketje is volgens de DHL afgeleverd bij de Wehkamp (ondanks dat er een groot UPS label op staat waar niks over Wehkamp vermeld word) De DHL heeft al toegegeven dat zij geen contact hebben met hun koeriers en dat de koeriers "in principe niet naar het label kijken" wat ik zorgwekkend vind voor een pakketdienst. Er werd mij verteld om dit verder af te handelen met Wehkamp. Zij nemen geen verantwoordelijkheid en hebben laten weten dat ik voor een vergoeding niet bij hen moet zijn.

Het heeft mij twee maanden bellen en e-mailen gekost voordat Wehkamp besloot een onderzoek te openen. Dit onderzoek is nog steeds gaande en heeft tot nu toe niks opgeleverd. Ook Wehkamp heeft laten weten dat zij geen verantwoordelijkheid nemen en dat ik bij hen niet in aanmerking kom voor een vergoeding.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat ik mijn laptop ooit nog terug zie. Weet iemand hoe ik hiermee verder moet? Het lijkt mij raar dat ik degene ben die met de gebakken peren zit omdat ik een pakketje per ongeluk aan de verkeerde koerier (die er niet had moeten zijn) overhandigde. Ik kreeg weinig tijd om bezwaar te maken en de koerier trok het pakket bijna uit mijn handen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.