30 december 2018 hebben we een keuken gekocht via de keukenconcurrent te Almere. Op zich geen gepush en geen druk. Echt goed geholpen. We besloten tot koop over te gaan. Hij was wel wat boven de begroting maar toch akkoord. Inmeter is 17 januari geweest en de 18e januari afspraak bij keukenconcurrent om nog maals door te spreken. We krengen een tweede offerteen direct gevraagd om de specificatie met de bedragen van de keuken. Kregen te horen dat dat in orde kwam. Dom van ons.
Mijn gezondheid gaat behoorlijk achteruit en we hebben besloten om tussen nu en 2 jaar te proberen een seniorenwoning te krijgen. Nog niet zeker maar de keuken werd dan wel een probleem.
19 februari de keukenconcurrent een mail gestuurd en aangeven de keuken te willen annuleren en dat we echt wel de 30% annuleringskosten 2200 euro wilde betalen. Geen antwoord, dus de dag erop gebeld. Kregen we te horen dat volgens cbw voorwaarden er 50% annuleringskosten moesten worden betaald. We schokken ons rot. Totaal geen coulance en hetERGSTE was nog dat we van de montagekosten, opslag en transport kosten van 1575 ook ook voor 50% moesten betalen. Juridisch klopte het volgens de verkoper. Ik heb direct geprotesteerd. De keuken is pas voor augustus en er zijn dan geen transportkosten, opslagkosten en montagekosten. De hele annulering gaat ons dust bijna 4500 euro kosten. De verkoper vertelde ook dat de keuken al was besteld en niet zomaar kon worden afgezegd. Wel vond hij dat de keuken kan worden aangepast. Dat kan dan wel?? Mocht de keuken als zijn aangemeld bij de fabriek dan is het kwestie van een mailtje en verder geen toestanden. Ik vertelde de verkoper dat ik een offerte met bedragen wil zien omdat de keuken met 50% gekocht is en ik ontdekt heb dat de apparaten online, precies om dezelfde en dezelfde typenummers nog goedkoper zijn dan wij met 50% korting hebben betaald. Ook gevraagd om een nota met bewijs dat de montage, transport en opslag al geregeld zijn. Is niet wat we doen, was het antwoord.
Uitnodiging gehad om de keuken te veranderen in een goedkopere versie. Dan kan dus de bestelde keuken toch afgezegd worden?? Kon toch niet?
Ik heb wat vragen:
Klopt het dat je binnen 1,5 maand van koop 50% moet betalen ipv 30% die we zo willen betalen?
Klopt het dat je na twee keer vragen om een offerte/nota met bedragen, ze dat kunnen weigeren?
Klopt het dat we genoegen moeten nemen met de 50% korting die geen 50% is, zeker niet op de apparaten? We hebben het volledige bedrag betaald welke je ook online krijgt. Is dat geen misleiding?
Graag zie ik een beetje advies tegemoet