Mijn vriendin heeft vorige week schoenen gekocht bij Sacha schoenen te Maastricht. Al na 1 uur erop gelopen te hebben bleek dat een 'dopje' achter op de hak heeft losgelaten. Met als gevolg dat de hak alleen nog uit ijzeren punten bestond. Nog een nadelig gevolg was de beschadigiong van het parket hierdoor. De schonen kosten meer dan 100 euro dus men mag verwachten dat de schoen langer meegaat dan slechts 1 uur.
Zij is 5 dagen na aankoop teruggegaan naar de winkel. De winkelbediende van Sacha liet haar een klachtenformulier invullen en gaf aan dat zij niets kon doen en dat de regiomanager hierover moest beslissen. Toen zij terugkwam in de winkel was de regiomanager er niet. Hij had wel aangegeven dat er een tegoetbon gegeven kon worden.
Dit heeft mijn vriendin afgewezen. Volgens de wet(en volgens mij) zou het namelijk zo zijn dat men uit mag gaan van een reparatie of passende vervanging (dezelfde schoenen?) en als dat niet mogelijk is dat men dan recht heeft op teruggave van het aankoopbedrag. Een tegoetbon zou niet voldoende zijn.
Zij is vervolgens weggestuurd met de schoenen en de 'tip' om maar een mail te sturen naar het hoofdkantoor.
Graag zou ik willen weten waar haar rechten liggen betreffende dit incident. Welke stappen moeten wij ondernemen, en kan Sacha aansprakelijk worden gesteld voor de schade aan het parket?
Afgezien van het juridische gedeelte wil ik nogmaals aangeven dat Sacha qua service en klantvriendelijkheid zeer slecht scoort. Hier kopen wij i.i.g. nooit meer schonen en wij raden anderen ook aan om dit niet te doen.