BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Info business collect

Bijdrage door gebruiker
07-05-2018
4 reacties
Mijn moeder heeft in 2016 een telefoontje gehad van waarschijnlijk Happy-numbers en nu wilt het incassobureau "business collect" €1000 van haar ontvangen. Hier een voorbeeld van de mail....

Geachte meneer/mevrouw [edit redactie - persoonlijke informatie]

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik hierbij dat wij het volgende met u overeen zijn gekomen:

U krijgt de mogelijkheid van Business Collect B.V. om de totaalsom van € 1000,- te betalen in 4 termijnen. 1stetermijn bedraagd € 250,- dient uiterlijk op 25.05.2018 over te maken. 2determijn bedraagd € 250,- dient uiterlijk op 25.06.2018 over te maken. 3determijn bedraagd € 250,- dient uiterlijk op 25.07.2018 over te maken. 4determijn bedraagd € 250,- dient uiterlijk op 25.08.2018 over te maken. Na ontvangst van uw betalingen zullen wij er zorg voor dragen dat uw dossier wordt gesloten.

De betaling dient gedaan te worden op:

IBAN: [edit redactie - bedrijfsgegevens]

BIC:PRTCGB21

t.n.v.: Business Collect B.V.

onder vermelding van uw naam en dossiernummers: 1689470 - 1877792. Als u de betaling heeft gedaan verzoeken wij u om een betaalbewijs te mailen naar:info@business-collect.com onder vermelding van uw naam zodat wij uw dossier kunnen afhandelen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,


[edit redactie - medewerker bedrijf]

Algemeen Secretariaat



Business Collect B.V

Adres : Joop Geesinkweg 901 1114 AB Amsterdam

Tel : 020 561 6015

E-mail :info@business-collect.com

Web :www.business-collect.com


Na wat onderzoek te hebben gedaan en gebeld te hebben met business collect. Om te vragen waarvan dit is en of ze mij info kunnen toe sturen of de schriftleijkheidsvereiste en de voicelog ??? Ze heeft niks ondertekend

Het antwoord (nogal ongeïnteresseerd en dreigend) wat ik kreeg is, "u moet uw moeder laten bellen of als ze in de buurt is wil ik haar even spreken ik mag dit niet aan derden doorgeven en uw moeder heeft wel dergelijk toestemming gegeven door toestemming te geven door de sms die ze stuurde.

Mijn moeder kan dit dan ook niet echt meer herinneren want het was in 2016, ze heeft niks ondertekend en je hebt niks afgesloten. Alleen vond ze het raar dat er vorig jaar bedragen van haar rekening af werden geboekt die de bank dan weer heeft teruggeboekt omdat ze niet wist waarvan dat was.

Ik zeg op mijn beurt waarom heb je je rekeningnummer doorgegeven? En waarom ben je hierin getrapt?

Is hier nog wat aan te doen ??????

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.