BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

incasso bureau ten onrechte ingeschakeld?

Bijdrage door gebruiker
02-07-2007
4 reacties

Ik weet niet zeker of ik de vraag hier moet stellen of in het kopje schulden, maar het volgende is het geval:In februari heb ik een rekening ontvangen van Universum Inkasso inzake een openstaande factuur bij Sana Direct.Direct heb ik Universum Inkasso laten weten dat ik alle rekeningen aan Sana Direct heb voldaan. Kopieen van bewijsstukken hiervan heb ik meegezonden. Omdat ik hierover geen reactie terug hoorde heb ik half april contact gehad met Universum Inkasso. Het antwoord was dat Sana Direct de zaak in onderzoek heeft. Zodra dit onderzoek is afgerond vernemen we meer.Het is inmiddels begin juli en we hebben nog steeds niets gehoord. Een telefoontje net naar Universum Inkasso leverde me op dat Sana Direct nog steeds de zaak aan het onderzoeken is. Universum Inkasso kon me niet vertellen hoe lang Sana Direct juridisch bezien hier de tijd voor heeft.Mijn vraag is: hoe lang mag Sana Direct (of Inkasso Unie) wachten met een antwoord? Ik zit er over te denken een brief te schrijven naar Inkasso Unie en Sana Direct dat ik vanaf mijn kant het dossier sluit, maar ik weet niet of ik juridisch sterk sta.Al met al vind ik het nu lang genoeg duren en wil ik dit graag afrondenPaddy

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.