BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Heeft de bank meldingsplicht naar cliënten als er hoge bedragen worden afgeboekt

Bijdrage door gebruiker
12-01-2017
68 keer bekeken
22 reacties
In hoeverre is de bank verplicht de rekeninghouder te informeren als er ineens in kort tijdsbestek extreem hoge bedragen worden afgeboekt? Het gaat in dit geval om internetfraude en de bank legt de schuld bij de rekeninghouder. Er is in 4 dagen tijd de rekening geplunderd en er zijn in die dagen dus extreem hoge overboekingen gedaan.
Heeft de bank dan de plicht om dit te signaleren en te melden aan de rekeninghouder? En zo ja, is dit bij wet geregeld of zijn dit regels die door de banken zelrf zijn opgesteld? En vanaf welk bedrag horen zij dit dan te melden?

Ik hoop hierover wat informatie te krijgen....


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.