Beste lezer,
5 dagen geleden (4 juni) heb ik cadeaubonnen/tickets/vouchers besteld bij belevenissen.nl voor een vogelexcursie met de familie in de Biesbosch (https://www.belevenissen.nl/cadeau/vogelexcursie-biesbosch?sqr=vogel&). We wilde dit ergens voor september doen (in september ga ik emigreren). Pas na het bestellen van de cadeaubonnen kregen we instructies om ze te verzilveren bij de organisatie die de excursie organiseert. Tot mijn schrik stond er op de website van deze organisatie dat ze pas vanaf september weer excursies organiseren, wat bevestigd werd na mailcontact. Dus ik mailde de klantenservice van belevenissen.nl om mijn geld terug te vragen. Deze gaven aan dat dit niet kan, en dat de bon een jaar geldig is (maar ik emigreer vanaf september)! Toen zei ik dat ik dacht sowieso 14 dagen bedenktijd te hebben bij een (online) aankoop (https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd). Toen zeiden zij "Ons product betreft een (vrijetijds)ticket. Daar zijn andere annuleringsvoorwaarden die daarvoor gelden. Zoals reeds gemeld kun je bij ons niet boeken voor een specifieke dag. Wij verwijzen je graag door naar onze algemene voorwaarden.". Ik heb ze vervolgens nog gebeld en ze gaven aan dat ze niks voor me kunnen betekenen en dat ik de tickets maar moest weggeven of verkopen.
Kan iemand mij helpen of het klopt wat zij zeggen, en dat de bedenktijd inderdaad niet van toepassing is? Of heeft iemand andere tips?
Bij voorbaad dank voor je tijd.
Vriendelijke groeten,
Sjors