BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fraude met Internet

Bijdrage door gebruiker
26-07-2020
11 reacties
Ik ben opgelicht op 17 juli 2020. Dacht dat ik met een helpdesk van Google sprak, die mijn probleem met ladingen spoam op zou lossen. Hij nam mijn computer over en zei dat het gereset was en dat ik 2x €2,00 moest betalen. Ik scande mijn ING bankkaart en zag tot mijn schrik dat er geld af was geschreven. De jongen zei geen probleem ik los dit even op en ik moest weer scannen en weer ging er geld af. Er vlogen allemaal schermen voorbij van Primera en AH en nog meer. Omdat ik bang was dat ik mijn geld kwijt zou zijn bleef ik online en slot van het liedje was dat mijn limiet was bereikt en geen geld meer had. Hij hing toen gewoon op. Ik heb meteen de ING gebeld maar die zeiden dat ik maar achter de personen aan moest gaan die ik opnoemde die mijn geld hadden gekregen. Geen enkeletip of misschien een oplossing. Iets van eigen schuld, dikke bult wat me erg kwaad maakte. Heb deze rekening al vanaf 1967, dus verwachtte wel enige coulance. De politie-site opgezocht en kreeg een formulier om aangifte doen. Dat lukte niet want ik had niet alle gegevens en ik heb teruggemaild, dat dat formulier waardeloos was en ik geen aangifte kon doen. Ik kreeg toen een telefoontje dat ik donderdag 23 juli om 11.00 uur aangifte kon doen. Ik heb alle gegevens hiervan, de banknummers waar het heen ging en bestelnummers uitgeprint en had ook nog wat moeten bevestigen op mijn telefoon en zag later tot mijn schrik dat dit waarschijnlijk een telefoonnumer is uit Engeland want het begon met 44 en ben bang dat er een flinke rekening komt. Mijn vriendin kwam gisteren en zei dat zij geluk had gehad, en niet opgelicht was. ij had Paypal gebeld (dacht ze). Er werd haar van alles gevraagd zei ze en ze werd wantrouwig. Er werd haar gezegd dat ze haar bank moest bellen omdat ze geblokkeerd was. Ze hing op en meteen ging haar telefoon, dat ze haar niet konden bereiken maar dat ze was geblokkeerd omdat de fraudeafdeling rare dingen zag gebeuren op haar rekening. Zij heeft de Regiobank en ik snap niet dat de ING niet zoiets heeft, want ik ben nogal lang online gweest en het was overduidelijk dat ik opgelicht werd. Stom van me natuurlijk, open nooit mail reageer nergens op en dan krijg ik dit omdat ik wanhopig werd dat ik mijn geld kwijtraakte. Weten jullie misschien he dit in elkaar steekt? Met alle gegevens die ik heb moet het toch mogelijk zijn om iets te achterhalen? Ik ben maar alleen en 74 jaar en kan dat geld eigenlijk helemaal niet missen.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.