Periodiek krijgt mijn moeder geadresseerde reclame aangeboden van Fastned BV. Het betreft hier een belegging met 6% rente van minimaal € 1000,- met 0.5% emmissie kosten tot € 49.000,- vanaf € 50.000,- geen emissie kosten en vanaf € 75.000,- een bonus rente.
Mijn moeder is laaggeletterd, digibeet, heeft geen verstand van financien en heeft een lichte vorm van dementie. Alleen zij krijgt periodiek deze post gestuurd. Verder krijgt niemand van onze familie deze aanbieding. En ook binnen onze kennissenkring zijn er geen bekende die dergelijk aanbod hebben ontvangen.Mijn vraag is hoe het kan dat enkel haar gegevens worden gebruikt bij deze gerichte reclame en wordt er iets aangedaan om deze kwestbare doelgroep buiten schot te houden? Tot hoever gaatde verantwoordelijkheid van de aanbieder m.b.t. het specifiek richten tot deze doelgroep.
Bovendien is het ons een raadsel hoe ze aan haar gegevens zijn gekomen.Hetbedrijf genaamd spark merketing group B.V. verkoopt persoonsgegevens zonder dat men op de hoogte is dat dit bedrijf gegevens van u en ik verzameld. Kunnen we dit soort bedrijven niet verplichten eerst toestemming te vragen aan de persoon d.m.v. een brief o.i.d. met de vraag wel of geen toestemming tot gebruik of verkoop? Hoelang mag een dergelijk bedrijf zonder toestemming gegevens van iemand beheren en verkopen?