BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Creditcard fraude op webshop

Bijdrage door gebruiker
17-09-2019
6 reacties
Hi,

Ik heb samen met mijn familie een winkel en webshop. Een paar weken geleden is er bij ons een bestelling gedaan uit Engeland met een waarde van 1000,-. De Bestelling is betaald met een creditcard.

Wij maken gebruik van Icepay om creditcards toe te laten op onze webshop, zodat zij kunnen checken of de kaart klopt etc. Daarom wachten wij na zo’n bestelling altijd eerst even tot het op onze rekening staat voordat we de goederen verzenden.

Voor de service van Icepay leveren wij ook een percentage van de omzet in.

Nu hebben wij na de bestelling het geld op de rekening ontvangen, zijn er dus vanuit gegaan dat alles in orde was, en hebben de goederen verzonden naar engeland.

Afgelopen week kregen wij een melding dat de bestelling waarschijnlijk gedaan is met een gestolen creditcard, heel vervelend natuurlijk, maar wij hebben hier onmogelijk iets aan kunnen doen.

Ik had zelf op geen enkele manier kunnen checken of het om een verdachte kaart ging, ik kan het kaart nummer niet eens zien. Het enige wat ik heb kunnen zien is het IP adres, maar ook dat was gewoon in de buurt van het adres waar we de goederen naartoe moesten sturen.

Nu zegt icepay dat zij op geen enkele manier verantwoordelijk zijn, en dus zijn wij de pineut. Geen goederen meer en geen geld, terwijl we hier precies niks aan konden doen.

Hoe is het mogelijk dat wij hier de pineut zijn, en niet het bedrijf die wij betalen om onze creditcard betalingen te controleren? Lijkt mij een beetje krom..
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.