BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Boete overstappen provider terecht?

Bijdrage door gebruiker
16-10-2019
9 reacties
Mijn moeder (82) heeft 9 juli 2019 een contract afgesloten bij Tele2 voor internet, bellen, tv. Ze is 12 september 2019 verhuisd naar een zorgcentrum, is overgestapt naar Ziggo en heeft Tele2 opgezegd m.i.v. deze datum. Nu zegt Tele2 dat er niet tijdig is opgezegd en betaald ze nog steeds maandelijks het maandbedrag (inmiddels 110 euro), bovendien moet ze nu een boete betalen van 140 euro, omdat ze heeft opgezegd. Ze krijgt steeds mail van Tele2 dat ze een nummer moet bellen, als ze belt staat ze heel lang in de wacht, maar krijgt niemand echt te spreken.

Nu is mijn vraag, is het terecht dat ze maanden moet doorbetalen, omdat ze (volgens Tele2) niet tijdig het contract heeft gestopt en mogen ze een boete rekenen en hoe hoog mag dan deze zijn?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.