BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bezwaar aanvragen voor boete bus HTM

Bijdrage door gebruiker
13-06-2016
2 reacties
Dit is de brief die ik heb opgemaakt met uitleg:
____________________________________________________

Betreft: Ontvangen onterechte boete 13 juni 2016

Geachte heer/dame,

Vanochtend probeerde ik in te checken op bushalte Lozerlaan/Erasmusweg, lijn nummer 25. Helaas werkte de poortjes niet, waardoor ik niet in kon checken. Een paar haltes verder deden de poortjes het weer. Er werd niks omgeroepen en ook niks vermeld op de schermen. Toen was het te laat. De controleurs controleerde alle vervoersbewijzen. Ik vermelde de ambtenaar dat ik niet wist dat ik in moest checken. De controleur vertelde mij dat volgens de HTM regels, ik op had moeten staan om in te checken. Ik wees de ambtenaar in de bus erop dat op de reglementen kaarten in de bus daar niks over wordt gezegd.

Daarnaast heb ik een studenten-OV zodat ik altijd legaal doordeweeks met het openbaar vervoer kan reizen. Dit melde ik ook aan de ambtenaar die de boete uitschreef. Hij meldde dat ik dan maar bezwaar moest maken bij uw afdeling.

Gaarne verzoek ik u der halve het een en ander na te gaan en de boete kwijt te schelden.

Hoogachtend,

________________________________________________________________

Heb ik gegronde redenen om mijn boete aan te vechten?

Met vriendelijke groet,

YannickB
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.