Hallo forum,
Volgende situatie; half jaargeleden een product bij een webshop gekocht en in hun magazijn afgehaald en netjes betaald. Ik kreeg na betalen de doos met betreffend product mee, en gelijk via e-mail een PDF factuur waarop staat dat ik het product/bestelling volledig heb betaald en niets meer hoef te voldoen.
Afgelopen maand belt betreffende winkel me op en zegt dat er door een storing in hun systemen iets mis is gegaan bij de betaling; ze zien 'm namelijk niet in hun bankoverzicht terug. Hierdoor eisenze van mij een bewijs van betaling te leveren.
Ik lever dus keurig die factuur aan, en ga in mijn orderhistoriek van de winkel kijken, waar letterlijk staat "order volledig afhandeld en volledig betaald". Screenshotje van genomen en de winkel geattendeerd op het feit dat alles wat ik kan terugvinden wijst op een correcte en volledige betaling. Van orderstatus completion tot een factuur.
Toch eist men nu een screenshot van mijn internetbankieren. Ik heb geen internetbankieren op deze (Belgische) rekening, en het betreffende uitrekselheb ik wellicht weggegooid, die kijk ik alleen na om opvallendedingen te spotten, dan liggen ze 2 maanden in de lade en daarna vernietig ik ze.
Dit heb ik hen laten weten en nu eisenze dat ik eenkopie van dat uitrekselaan hen bezorg. Iets wat niet alleen praktisch een gedoe is omdat de bank in BE zit, maar waar ik ook voor moet betalen. Ik heb echtgeen zin en geduld om van hun administratieve puinhoop mijn probleem te maken, niet wanneer ik -zoals in dit geval- een wettig bewijs van betaling heb; de factuur.
In mijn optiek heb ik voldoende bewijs van betaling met een door hun uitgezonden factuur + details van betaling voldaan in orderhistoriek. Toch zeggen ze dat ik volgens hun bankoverzichtniet heb betaald. Wat moet ik dan? 2X betalen voor het product?! En over 3 maanden nog een keer?
Mijn voornemen is dan ook om hen een kopie van die factuur als bewijs van betaling te sturen, eventueel die screenshots uit hun systeem waaruit ook blijkt dat alles goed is afgehandeld en dan is daar de kous mee af wat mijn bewijslast betreft. Ze zoeken intern maar uit wat er bij hen fout is gegaan.
Of zit ik hier mis?