BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

bestellen via internet

Bijdrage door gebruiker
12-09-2014
4 reacties
Ik wil een discussie starten over het gebruik van ,veelal , grotere bedrijven van een callcenter.
Ik bestel zo af en toe wat via internet en krijg mijn spulletjes dan via de post toegestuurd. Zolang alles goed gaat en het betalingsverkeer gewoon loopt zoals het zou moeten , is er geen vuiltje aan de lucht.
Laatst via Replace Direkt een acculader gekocht en ontvangen. Op de website van Replace Direkt kan je meerdere betalingskeuze's maken, ik had gekozen voor een acceptgiro en die verwacht ik dan ook met de post toegestuurd te krijgen. Na 2 weken gewacht te hebben en geen acceptgiro ontvangen, toch maar eens gebeld met Replace Direkt. Ik had namelijk via een ander bedrijf wel een betalingsoverzicht ontvangen , maar nog geen acceptgiro. Dit heb ik uitgelegd aan de jongen aan de telefoon en hij vertelde me dat het bedrijf dat de betalingen voor hun verricht hun acceptgiro's alleen digitaal verzenden. Na deze uitleg van deze jongen,beloofde hij een aantekening achter te laten bij dat bedrijf(Afterpay) en ik zou er dan wel meer over gaan horen.
Groot is/was mijn verbazing ook dat ik via de mail van Afterpay geen bericht ontvang over wat ik met de jongen van Replace Direkt heb afgesproken maar wel doodleuk een betalingsherrinering/ aanmaning om maar snel te gaan betalen. Ook had ik administratiekosten van 8,50 euro aan mijn broek hangen. Weer gebeld en nu kreeg ik een meisje aan de telefoon die bij Replace Direkt werkte, terwijl ik het telefoonnummer draaide wat op een aanmaning van Afterpay staat. Na een discussie van 5 minuten heeft ze besloten dat ik maandag dan maar zelf Afterpay moest bellen, omdat zij me niet verder kon helpen. Dus aanstaande maandag moet IK gaan bellen omdat mijn inziens ZIJ de fouten hebben gemaakt die IK dan moet oplossen. Ik bestel dingen via internet ,omdat ik +/- 80 uur in de week werk en dus weinig tijd heb. Ik moet echter een bedrijf bellen dat dus wel via internet (24 uur per dag,) geld ontvangt maar daar dus niet 24 uur per dag voor bereikbaar is. Hele brave kantooruurtjes ,nar ik begrepen heb van 9.00 u tot 17.30 u.
discussie is =
1. van t kastje naar de muur
2. via een callcenter ontlopen veel bedrijven hun verantwoordelijkheid, want de verantwoordelijken krijg je niette spreken, mensen met beslissingsrecht.
3.Veel nodeloze fouten; wel een aanmaning van bijv. Afterpay maar daarop het telefoonnummer van Replace Direkt.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.