BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ASN rekening geblokkeerd door de Volksbank CFD

Bijdrage door gebruiker
27-03-2018
75 keer bekeken
13 reacties

Dag forumleden van Kassa,

Tot mijn verbazing kreeg ik recentelijk een email van De Volksbank CFD dat mijn ASN rekening was geblokkeerd.

Ze hadden een aangifte wegens internetoplichting tegen mij ontvangen en vroegen mij hier uitleg over te geven.

Ik heb hier op geantwoord dat ik van niks wist en heb gevraagd waar de aangifte over ging.

Volgens de medewerker van de Volksbank CFD ging het over een aankoop van een product welke vorige maand was verricht waarbij de aangever had aangegeven het product nog niet te hebben ontvangen.

Het klopt inderdaad dat ik een product had verkocht en waarvoor is betaald maar ik heb deze wel degelijk opgestuurd, ik heb een foto van het bewijs van aflevering gestuurd naar de Volksbank CFD waaronder ook de track and trace code die aangeeft dat het pakket is afgeleverd.

Als reactie daarop hebben ze gezegd dat waar ik het product naar op heb gestuurd en is geleverd niet overeenkomt met het adres van de aangever en dat ze daarom alsnog bewijs willen zien van aflevering.

Ik heb aangegeven dat ik het product heb opgestuurd naar het genoemde adres zoals de koper dat heeft opgedragen.

Verder zelf nog onderzoek gedaan of ik zelf een fout had gemaakt, dit bleek niet het geval.

De Volksbank CFD blijft maar vragen stellen na vragen stellen totdat je geen zinvol antwoord meer kunt geven op hun vragen omdat de vraag van hun uit de context is genomen

Uiteindelijk wordt alles gepushed naar dat ik niet heb geleverd op het adres dat zij hebben ontvangen in de aangifte, welke blijkt af te wijken van het adres waar ik de goederen naartoe heb gestuurd.

De Volksbank CFD zegt herhaaldelijk dat ik niet heb geleverd en daarom volgens hun negatief betrokken ben bij deze zaak c.q. volgens de Volksbank N.V. is er bewezen dat ik heb gefraudeerd!

Ze boden mij zelfs nog herhaaldelijk aan om het bedrag voor mij terug te boeken… dit heb ik natuurlijk geweigerd.

Na verdere mailwisseling en een aantal dagen doodse stilte kreeg ik bericht dat ze er zijn achter gekomen dat de naam die de opdrachtgever van de overboeking heeft ingevuld, niet overeenkomt met de naam van mij als rekeninghouder.

Ik heb gevraagd waarom ze dan alsnog de overboeking hebben uitgevoerd, hierop geen antwoord ontvangen maar wel wederom opnieuw een '' vragenlijstje '' met als uitgangspunt dat ze de hele correspondentie willen hebben tussen mij en de koper.

Ik heb hierop maar alles opgestuurd wat ik heb en het is alweer een aardige tijd stil...

Het heeft nu echt lang genoeg geduurd en wil daarom graag mijn verhaal hierbij delen.

Wat mij verder nog opviel is dat de mails waren geschreven in de context waarbij ze mij al op voorhand hadden ‘’ veroordeelt ‘’ voor de genoemde strafbare feiten, gewoon misselijkmakend.

Echt bespottelijk dat de Volksbank N.V., welke merken draagt zoals ASN Bank maar ook SNS Bank, Regiobank en BLG Wonen mij fraude verwijten zonder enig bewijs.

Door de blokkade die de Volksbank CFD heeft opgelegd op mijn rekening leid ik nu schade.

Ik kan nu niet meer bij mijn geld, mijn bankpas is geblokkeerd, incasso’s worden niet uitgevoerd, geld komt niet binnen etc.

Het maakt ze bij de Volksbank CFD niet echt iets uit moet ik concluderen.

Banken hadden voor zover ik had begrepen ook een soort van '' zorgplicht '' ? ach ja...

Nog een aantal aanvullende punten:

- Ik heb de complete mailwisseling tussen mij en de koper ( en doorgestuurd naar de Volksbank CFD )

- De koper reageert niet meer

- Naam, bedrag en beschrijving kwamen overeen met de naam van de koper, het bedrag waarvoor ik het had verkocht en het product wat ik had verkocht, adres stond niet in de beschrijving van de overboeking.

- De ASN maar ook de forum medewerkers op het SNS forum kunnen niks voor mij betekenen en sturen mij door naar de Volksbank CFD

- Informatie over de aangifte geeft de Volksbank CFD niet, enkel dat in de aangifte beschreven staat dat de aangever aangeeft dat het bestelde goed niet geleverd is en waar ik dan wel geleverd heb niet overeenkomt met het adres van de aangever, verder nog een nummer gekregen van de aangifte maar daar kan ik niks mee.

- De Volksbank CFD gaf ook nog aan dat zij niet beoordelen of een aangifte foutief of wellicht ter kwade trouw is ingediend, als ik dacht dat de aangifte vals was moest ik mij maar melden bij de Politie.

- Men spreekt bij de Volksbank CFD over negatieve betrokkenheid, dat moest ik niet zien als dat zij mij schuldig o.i.d. bevonden, wat men dan wel bedoelt met negatieve betrokkenheid blijft een raadsel, hierop geven ze gewoon geen antwoord ( maar komen ze met nieuwe vragenlijstjes )

- Wel opmerkelijk met de twee bovenstaande punten dat men elke keer in de mails over '' de benadeelde '' spreekt, wat mij toch doet vermoeden dat zij hebben vastgesteld dat de aangifte volgens hun klopt en geverifieerd is, wat mij toch doet vermoeden dat zij mij betichten van fraude.

Wat ik graag zou willen is dat de bank mijn rekening deblokkeert en van mijn geld afblijft; dit dus niet in gijzeling neemt.

Eventueel de rekening opzeggen en de tegoeden overboeken naar een andere rekening van mij is ook een mogelijkheid, ik ben namelijk van plan de rekening sowieso op te zeggen.

Het opzeggen van de rekening kan ik echter zelf niet aanvragen op dit moment, de CFD moet hier eerst toestemming voor geven, c.q. de rekening deblokkeren voordat dat mogelijk is volgens de ASN medewerkers.

Verder hoor ik natuurlijk graag naar jullie mening over deze zaak, dat jullie hierin nog een andere mogelijke oplossing hebben of anderszins.

Gerechtelijke procedures doe ik in eerste instantie liever niet, maar als er geen andere oplossing meer mogelijk is sta ik hier zeker voor open.

Ik heb ook gelezen dat zaken als deze wel maanden kunnen duren voordat de bank haar uiteindelijke oordeel veilt, daar zit ik ook zeker niet op te wachten.

Alvast bedankt!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.