Beste,
Vorig jaar heb ik een nieuwbouw appartement gekocht en aanpassingen aan de tekening laten maken.
Ik heb onder andere wat muren, WC en de badkamer verplaatst. Dit is allemaal uitgetekend ver voordat het beton is gestort.
Ben al een paar keer langs geweest, nadat het beton was gestort, en het viel me op dat de elektra uit het plafond stak.
Laatst ben ik weer langs geweest en waren er bouwvakkers eenverlaagd plafond in mijn appartement aan het aanbrengen.
De aannemer gebeld voor meer informatie maar hij was niet eens op de hoogte van deze aanpassing!
Hij zou hier achter aan gaan, de voorman op bellen en later een mail sturen.
Later die week een mail gekregen(Nadat ik een telefonisch herinnering heb achter gelaten) dat ze dit hebben gedaan omdat de aangepaste tekeningen alleen aan de waterleiding installateur was doorgegeven, maar niet de elektro installateur. Hierdoor komen de elektro leidingen op de verkeerde plek uit het plafond.(Hier stonden eerst muren) Geen eens excuses gekregen voor de fouten en ik heb het hier mee te doen.
Hierop heb ik een mail gestuurd dat ik het hier niet mee eens ben, dat ik excuses en een compensatie verwacht voor de schade/ontstane situatie. De aannemers neemt in 1 keer zijn telefoon niet meer op en reageert ook niet meer op mijn mail.(Week geleden 2de mail al gestuurd, normaal reageerde hij binnen 2 dagen) Het project loopt al niet zo lekker want het bedrijf heeft 2 andere bouwprojecten nog aangenomen en ze hebben te weinig mensen. Hierdoor is het project ook al bijna 5 maanden uitgelopen. Helaas gaan ze het net halen voordat de boete inwerking gaat.
Ik ben sowieso van plan om de 5% in te houden bij de laatste termijn omdat ik geen verlaagd plafond wil, tenzij de aannemer mij compenseert.
Zijn er nog andere mogelijkheden om actie te ondernemen tegen de aannemer? Alle tips zijn welkom.